ZARZĄDZENIE NR 77
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 września 2017 r.
w sprawie zarządzenia wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji 2017-2018
Na podstawie art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2016 r., poz. 446, zm. poz. 1579 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 730 i 935.) zarządza się, co następuje:
§ 1. Wybory do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji 2017-2018 odbędą się 24 października 2017 r. w godzinach zajęć szkolnych Szkoły Podstawowej w Mirosławcu.
§ 2. Wybory zostaną przeprowadzone w auli Szkoły Podstawowej w Mirosławcu.
§ 3. Ustala się kalendarz wyborczy wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji określający terminy wykonania czynności wyborczych.
Lp. |
Określenie czynności wyborczych |
Termin realizacji |
Podmiot odpowiedzialny |
1. |
Zarządzenie wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji |
22 września 2017 r. |
Burmistrz Mirosławca |
2. |
Powiadomienie Szkoły Podstawowej w Mirosławcu o zarządzeniu wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji |
25 września 2017 r. |
Sekretarz Gminy i Miasta Mirosławiec |
3. |
Podanie do publicznej wiadomości informacji o okręgu wyborczym, liczbie radnych wybieranych do Młodzieżowej Rady Miejskiej i siedzibie komisji wyborczej |
26 września 2017 r. |
Komisja Wyborcza |
4. |
Przyjmowanie zgłoszeń kandydatów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji ( komitety wyborcze kandydatów mających poparcie 10 osób ) |
do 3 października |
Opiekun Rady |
5. |
Ustalenie i podanie do publicznej wiadomości obwieszczenia o wyborach i liście kandydatów |
9 października 2017 r. |
Przewodniczący Komisji Wyborczej |
6. |
kampania wyborcza |
10 października 2017 r. -17 października 2017 r. |
kandydaci do Młodzieżowej Rady Miejskiej |
7. |
Sporządzenie spisu wyborców i przekazanie Przewodniczącemu Komisji Wyborczej |
do 20 października |
Opiekun Rady |
8. |
Przygotowanie kart do głosowania |
do 23 października |
Komisja Wyborcza |
9. |
Przygotowanie lokalu wyborczego i przekazanie Komisji Wyborczej |
do 23 października |
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Mirosławcu |
10. |
Głosowanie |
24 października |
Uczniowie Oddziałów Gimnazjalnych Szkoły Podstawowej w Mirosławcu |
§ 4.
1. Powołuje się Komisję Wyborczą ds. wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji w składzie:
1) Przewodniczący Komisji - Piotr Czech - Przewodniczący Rady Miejskiej w Mirosławcu
2) Członek Komisji - Aneta Jasnowska - Opiekun Rady
3) Członek Komisji - Monika Stąporek - Sekretarz Gminy i Miasta Mirosławiec,
4) Członek Komisji - Lidia Cybulska - Pracownik Biura Rady Miejskiej,
5) Członek Komisji - Przedstawiciel Samorządu Uczniowskiego ze Szkoły Podstawowej w Mirosławcu wybranego na rok szkolny 2017/2018.
2. Członek Komisji, o którym mowa w § 4 ust. 1 pkt 5 nie może być kandydatem w wyborach, o których mowa w § 1 niniejszego zarządzenia.
3. Do obowiązków Komisji Wyborczej ds. wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji, zwanej dalej Komisją Wyborczą, należy:
1) podanie do publicznej wiadomości informacji o okręgu wyborczym, liczbie radnych wybieranych do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu i siedzibie Komisji Wyborczej,
2) ustalenie wzoru karty do głosowania wraz z opisem sposobu głosowania i warunkami ważności głosu,
3) przygotowanie kart do głosowania,
4) przyjęcie lokalu wyborczego,
5) przygotowanie protokołu z przeprowadzonego głosowania,
6) rozpatrywanie protestów w sprawie wyborów,
7) przygotowanie obwieszczenia o wyborze Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu i wywieszenie na tablicy ogłoszeń Szkoły Podstawowej w Mirosławcu oraz Urzędu Miejskiego w Mirosławcu oraz przekazanie do zamieszczenia na stronie internetowej Gminy i Miasta Mirosławiec oraz stronie internetowej Szkoły Podstawowej w Mirosławcu.
4. Komisja wyborcza podejmuje decyzje w drodze uchwał w głosowaniu jawnym zwykłą większością głosów.
5. Pracami Komisji Wyborczej kieruje jej Przewodniczący.
6. Komisja Wyborcza ulega rozwiązaniu w dniu I sesji Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu.
7. Siedziba Komisji Wyborczej mieści się w pokoju nr 8 Urzędu Miejskiego w Mirosławcu przy ul. Wolności 37.
§ 5.
1. Opiekun Rady po uzgodnieniu z Dyrektorem szkoły na podstawie listy uczniów przygotowuje spis wyborców, który służy do przeprowadzenia wyborów do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu. Wzór spisu wyborców stanowi załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. Do spisu wyborców wpisuje się osoby, którym przysługuje prawo wyborcze.
3. Spis wyborców przekazuje się Przewodniczącemu Komisji Wyborczej.
§ 6.
1. Komisja Wyborcza ustala wzór karty do głosowania i drukuje je w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu.
2. Karta do głosowania zawiera następujące dane: tytuł i datę wyborów, okręg wyborczy, imiona i nazwiska kandydatów w porządku alfabetycznym, pola przeznaczone na dokonanie wyboru, zwięzłą informację o sposobie głosowania.
3. Wielkość i rodzaj czcionki powinny być jednakowe dla wszystkich kandydatów.
4. Karty do głosowania muszą być opatrzone pieczęcią Gminy i Miasta Mirosławiec.
§ 7.
1. Komitet wyborczy kandydata zbiera podpisy popierające jego kandydaturę na liście, której wzór stanowi załącznik nr 2 do niniejszego zarządzenia.
2. Do zgłoszenia kandydat dołącza oświadczenie o zgodzie na kandydowanie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do niniejszego zarządzenia.
3. Do zgłoszenia kandydat dołącza oświadczenie swego rodzica lub prawnego opiekuna o zgodzie na kandydowanie. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 4 do niniejszego zarządzenia.
§ 8. W sprawach nieuregulowanych niniejszym zarządzeniem decyduje Przewodniczący Komisji Wyborczej.
§ 9. Wykonanie Zarządzenia powierzam Sekretarzowi Gminy i Miasta Mirosławiec.
§ 10. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania i podlega ogłoszeniu na tablicy informacyjnej Szkoły Podstawowej w Mirosławcu oraz Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, a także na stronach internetowych w/w jednostek.
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 77
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 września 2017 r.
Wzór spisu wyborców w wyborach do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu
Lp. |
Nazwisko i imię |
Adres zamieszkania |
Klasa |
Podpis głosującego |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 77
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 września 2017 r.
Wykaz osób popierających kandydaturę na radnego w wyborach do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu
Dane kanydata:
Imię i nazwisko |
Nazwa szkoły, klasa |
|
|
Wykaz osób popierających kandydaturę na radnego w wyborach do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu
Lp. |
Imię i nazwisko |
Nazwa szkoły |
Klasa |
Podpis popierającego |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 77
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 września 2017 r.
Oświadczenie kandydata
Niniejszym oświadczam, że wyrażam zgodę na kandydowanie na radnego w wyborach do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji 2017-2018 zarządzonych na dzień 24 października 2017 r. i posiadam prawo wybieralności.
....................................................
data i czytelny podpis kanydata
Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 77
Burmistrza Mirosławca
z dnia 22 września 2017 r.
Oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego
Oświadczam, że wyrażam zgodę na kandydowanie mojej/mojego* syna/córki*
.....................................................................................................................................................
na kandydowanie na radnego do Młodzieżowej Rady Miejskiej w Mirosławcu V kadencji 2017/2018.
..........................................
(podpis rodzica/opiekuna)
* - niepotrzebne skreślić