ZARZĄDZENIE NR 64
Burmistrza Mirosławca
z dnia 21 sierpnia 2017 r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mirosławcu
Na podstawie art. 33 ust 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. 2016 r., poz. 446, zm. poz. 1579 i 1948 oraz z 2017 r. poz. 730 i 935.) zarządza się, co następuje:
Rozdział 1.
POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1. Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, zwany dalej Regulaminem, określa:
1) zakres działania i zadania Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, zwanego dalej Urzędem;
2) organizację Urzędu;
3) zasady funkcjonowania Urzędu;
4) zakres działania kierownictwa Urzędu, poszczególnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy w Urzędzie.
§ 2. Ilekroć w Regulaminie jest mowa o:
1) Gminie - należy przez to rozumieć Gminę i Miasto Mirosławiec;
2) Radzie - należy przez to rozumieć odpowiednio Radę Miejską w Mirosławcu;
3) Burmistrzu, Zastępcy, Sekretarzu, Skarbniku, - należy przez to rozumieć odpowiednio: Burmistrza Mirosławca, Zastępcę Burmistrza, Sekretarza Gminy i Miasta Mirosławiec, Skarbnika Gminy i Miasta Mirosławiec;
4) kierowniku komórki organizacyjnej – należy przez to rozumieć odpowiednio: kierownika referatu, kierownika USC;
5) Regulaminie – należy przez to rozumieć Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Mirosławcu;
6) Interesancie - należy przez to rozumieć osoby prawne i fizyczne, instytucje, organizacje, których sprawy zgodnie ze swoją właściwością załatwia Urząd.
7) ABI - Administrator Bezpieczeństwa Informacji.
§ 3.
1. Urząd jest jednostką organizacyjną Gminy przy pomocy, której Burmistrz wykonuje zadania z zakresu administracji publicznej, wynikające z zadań własnych, zadań zleconych na mocy ustaw lub przejętych w wyniku porozumień z organami administracji rządowej i samorządowej.
2. Urząd jest pracodawcą dla zatrudnionych w nim pracowników.
3. Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz.
4. Siedziba Urzędu mieści się w Mirosławcu przy ulicy Wolności 37.
Rozdział 2.
ZAKRES DZIAŁANIA i ZADANIA URZĘDU
§ 4.
1. Urząd stanowi aparat pomocniczy Burmistrza.
2. Do zakresu działania Urzędu należy zapewnienie warunków należytego wykonywania spoczywających na Gminie:
1) zadań własnych;
2) zadań zleconych;
3) zadań wykonywanych na podstawie porozumienia z organami administracji rządowej (zadań powierzonych);
4) zadań publicznych powierzonych gminie w drodze porozumienia komunalnego, które nie zostały powierzone innym gminnym jednostkom organizacyjnym, związkom komunalnym lub przekazane innym podmiotom na podstawie umów.
§ 5.
1. Do zadań Urzędu należy zapewnienie pomocy organom Gminy, w wykonywaniu ich zadań i kompetencji, a w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy Gminy;
2) wykonywanie - na podstawie udzielonych upoważnień - czynności faktycznych wchodzących w zakres zadań gminy;
3) zapewnienie organom Gminy możliwości przyjmowania, rozpatrywania oraz załatwiania skarg i wniosków;
4) przygotowywanie uchwalenia i wykonywania budżetu Gminy, oraz innych aktów organów gminy;
5) realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał organów Gminy;
6) zapewnienie warunków organizacyjnych do odbywania sesji Rady, posiedzeń jej komisji i innych organów Gminy;
7) prowadzenie zbioru przepisów gminnych dostępnego do powszechnego wglądu w siedzibie Urzędu;
8) wykonywanie prac kancelaryjnych zgodnie z obowiązującymi, w tym zakresie przepisami prawa a w szczególności:
a) przyjmowanie, rozdział, przekazywanie i wysyłanie korespondencji;
b) prowadzenie wewnętrznego obiegu akt;
c) przechowywanie akt;
d) przekazywanie akt do archiwów;
9) realizacja obowiązków i uprawnień służących Urzędowi, jako pracodawcy - zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa pracy.
Rozdział 3.
ORGANIZACJA URZĘDU
§ 6.
1. W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy, które przy znakowaniu akt posługują się symbolami:
1) Burmistrz - B;
2) Zastępca Burmistrza - ZB;
3) Skarbnik - Sk;
4) Sekretarz - S;
5) Administrator Bezpieczeństwa Informacji - ABI
6) Urząd Stanu Cywilnego - USC;
7) referat Finansowy - Fn;
8) referat Organizacyjno - Prawny – Or,
9) referat Oświaty i Polityki Społecznej – OiPS;
10) referat Gospodarki, Inwestycji i Środowiska - GIŚ;
11) Straż Miejska - SM;
12) samodzielne stanowisko ds. kontroli zarządczej - KW;
13) samodzielne stanowisko ds. zarządzania kryzysowego - ZK.
2. Referatami kierują kierownicy.
3. W czasie nieobecności kierowników referatów ich obowiązki pełni pracownik wyznaczony przez te osoby.
4. Urzędem Stanu Cywilnego kieruje kierownik.
5. W skład urzędu wchodzi Straż Miejska, którą kieruje Komendant.
6. Wykaz stanowisk pracy w Urzędzie stanowi załącznik nr 1 do Regulaminu.
7. Podział zadań w komórkach organizacyjnych na poszczególne stanowiska pracy określają opisy stanowisk pracy i zakresy czynności zatwierdzane przez Burmistrza, na wniosek kierowników komórek organizacyjnych.
§ 7. Samodzielne stanowiska pracy nie wchodzą w skład referatów i podlegają bezpośrednio Burmistrzowi.
§ 8. W Urzędzie mogą funkcjonować zespoły doradcze, opiniodawcze i wykonawcze do realizacji projektów, przedsięwzięć i zadań. Skład osobowy, zakres działania i tryb pracy zespołów określa Burmistrz w dokumencie o ich powołaniu, o ile nie wynika to z odrębnych przepisów.
§ 9. Strukturę organizacyjną Urzędu określa schemat organizacyjny, stanowiący załącznik nr 2 do Regulaminu.
§ 10. Szczegółową strukturę organizacyjną Straży Miejskiej określa regulamin nadany przez Burmistrza.
Rozdział 4.
ZASADY FUNKCJONOWANIA URZĘDU
§ 11. Urząd działa w oparciu o następujące zasady:
1) praworządności;
2) służebności wobec społeczności lokalnej;
3) racjonalnego gospodarowania mieniem publicznym;
4) jednoosobowego kierownictwa;
5) planowania pracy;
6) kontroli wewnętrznej;
7) podziału zadań pomiędzy kierownictwo Urzędu, poszczególne komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy oraz wzajemnego współdziałania;
8) podnoszenia jakości świadczonych usług.
§ 12.
1. Gospodarowanie środkami rzeczowymi odbywa się w sposób racjonalny, celowy i oszczędny z uwzględnieniem zasady szczególnej staranności w zarządzaniu mieniem komunalnym.
2. Zakupy i inwestycje dokonywane są po wyborze najkorzystniejszej oferty, zgodnie z przepisami dotyczącymi zamówień publicznych.
§ 13.
1. Urzędem kieruje Burmistrz przy pomocy Zastępcy Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika, którzy ponoszą odpowiedzialność przed Burmistrzem za realizację swoich zadań.
2. Burmistrz, Zastępca Burmistrza, Sekretarz i Skarbnik są bezpośrednimi przełożonymi podległych im kierowników komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy, zgodnie ze schematem organizacyjnym.
3. Kierownicy poszczególnych referatów zarządzają nimi w sposób zapewniający optymalną realizację zadań referatów i ponoszą za to odpowiedzialność przed Burmistrzem.
4. Kierownicy poszczególnych referatów Urzędu są bezpośrednimi przełożonymi podległych im pracowników i sprawują nadzór nad nimi.
§ 14.
1. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu swoich obowiązków i zadań Urzędu działają na podstawie prawa i obowiązani są do ścisłego jego przestrzegania.
2. Pracownicy Urzędu w wykonywaniu zadań Urzędu i swoich obowiązków są obowiązani służyć Gminie i Miastu.
§ 15.
1. Referaty realizują zadania wynikające z przepisów prawa i Regulaminu w zakresie ich właściwości rzeczowej.
2. Referaty oraz samodzielne stanowiska są zobowiązane do współdziałania z pozostałymi komórkami organizacyjnymi Urzędu, w szczególności w zakresie wymiany informacji i wzajemnych konsultacji.
§ 16.
1. W Urzędzie działa system kontroli zarządczej.
2. Szczegółowe zasady prowadzenia kontroli zarządczej w Urzędzie i jednostkach organizacyjnych określa odrębne zarządzenie.
§ 17. W celu realizacji zadań o istotnym znaczeniu dla Gminy i Miasta Burmistrz może powołać w drodze zarządzenia Pełnomocnika działającego w jego imieniu.
Rozdział 5.
ZAKRESY ZADAŃ BURMISTRZA, ZASTĘPCY BURMISTRZA, SEKRETARZA I SKARBNIKA
§ 18.
1. Do zakresu zadań Burmistrza należy w szczególności:
1) kierowanie bieżącymi sprawami Gminy;
2) reprezentowanie Gminy i Urzędu na zewnątrz;
3) podejmowanie czynności w sprawach z zakresu prawa pracy i wyznaczanie innych osób do podejmowania tych czynności;
4) wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych;
5) wykonywanie funkcji Zgromadzenia Wspólników w spółkach z udziałem Gminy;
6) planowanie rozwoju Gminy;
7) wspieranie przedsiębiorczości;
8) udzielanie odpowiedzi na wnioski, interpelacje i zapytania radnych;
9) zapewnianie przestrzegania prawa przez wszystkie komórki organizacyjne Urzędu oraz jego pracowników;
10) okresowe zwoływanie narad z udziałem kierowników poszczególnych komórek organizacyjnych w celu uzgadniania ich współdziałania i realizacji zadań;
11) koordynowanie działalności komórek organizacyjnych Urzędu oraz organizowanie ich współpracy;
12) czuwanie nad tokiem i terminowością wykonywania zadań Urzędu;
13) wykonywanie innych zadań zastrzeżonych dla Burmistrza przez przepisy prawa i Regulamin oraz uchwały Rady;
2. Burmistrz koordynuje i nadzoruje pracę następujących komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy:
1) Zastępcy Burmistrza, będącego jednocześnie kierownikiem Referatu Gospodarki, Inwestycji i Środowiska;
2) Sekretarza;
3) Skarbnika;
4) referatu Oświaty i Polityki Społecznej;
5) stanowiska ds. kontroli zarządczej;
6) stanowiska ds. zarządzania kryzysowego;
7) USC i spraw obywatelskich;
8) Straży Miejskiej.
§ 19.
1. Zastępca Burmistrza podejmuje czynności kierownika Urzędu w czasie nieobecności Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności pełnienia obowiązków przez Burmistrza.
2. Do zadań Zastępcy Burmistrza należy:
1) kierowanie pracą referatu Gospodarki, Inwestycji i Środowiska;
2) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo budowlane;
3) prowadzenie spraw w zakresie lokalizacji celu publicznego i ustalenia warunków zabudowy w odniesieniu do innych inwestycji;
4) nadzór merytoryczny nad działalnością gminnych jednostek organizacyjnych w zakresie gospodarki komunalnej;
5) nadzór nad realizacją zadań w zakresie rewitalizacji.
3. Zastępca Burmistrza wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
§ 20.
1. Sekretarz zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy zgodnie z obowiązującymi przepisami. Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
1) opracowywanie projektów aktów wewnętrznych regulujących strukturę i zasady działania Urzędu oraz aktualizowanie obowiązujących aktów wewnętrznych;
2) planowanie i kontrola pracy Urzędu z uwzględnieniem dbałości o właściwą obsługę interesantów;
3) przygotowywanie projektów zarządzeń Burmistrza, które mają wpływ na pracę Urzędu;
4) unowocześnianie organizacji pracy Urzędu, przez wdrażanie nowych rozwiązań;
5) nadzór i koordynowanie pracy jednostek organizacji wewnętrznej Urzędu;
6) przygotowywanie zakresów czynności kierowników komórek organizacyjnych oraz samodzielnych stanowisk pracy w uzgodnieniu z bezpośrednimi przełożonymi tych pracowników;
7) nadzór nad realizacją obowiązków kierowników komórek organizacyjnych, a także stanowisk jemu podporządkowanych;
8) kontrola terminowości oraz właściwej organizacji pracy i toku wykonywanych zadań;
9) zapewnienie przestrzegania dyscypliny pracy w Urzędzie;
10) inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników Urzędu;
11) koordynowanie całości spraw związanych z ocenianiem pracowników Urzędu;
12) zapewnienie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, obwieszczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie miasta i gminy;
13) zapewnienie prawidłowego i nowoczesnego funkcjonowania obsługi kancelaryjnej Urzędu, obiegu dokumentów i przepływu informacji pomiędzy poszczególnymi komórkami i stanowiskami pracy w Urzędzie;
14) nadzór nad prawidłowym funkcjonowaniem strony internetowej Urzędu oraz Biuletynem Informacji Publicznej;
15) monitorowanie wydatków na administrację i funkcjonowanie Urzędu, podejmowanie działań oszczędnościowych;
16) nadzór nad realizacją przepisów Ustawy o zamówieniach publicznych w zakresie działalności administracyjnej Urzędu;
17) organizacja, koordynacja służby przygotowawczej dla nowozatrudnionych pracowników;
18) prowadzenie i koordynacja spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi składanymi do Burmistrza przez osoby zobowiązane;
19) prowadzenie, organizacja i koordynacja rozpatrywania skarg i wniosków składanych do Burmistrza, w tym prowadzenie rejestru skarg i wniosków;
20) realizacja spraw wynikających z ustawy o petycjach.
2. Sekretarz nadzoruje pracę referatu Organizacyjno - Prawnego.
3. Sekretarz koordynuje i bezpośrednio nadzoruje sprawy biura Rady Miejskiej.
4. Sekretarz wykonuje inne zadania na polecenie lub z upoważnienia Burmistrza.
§ 21.
1. Skarbnik jest głównym księgowym budżetu Gminy.
2. Do zadań Skarbnika należy w szczególności:
1) planowanie potrzeb finansowych Gminy i tworzenie projektów budżetu Gminy i jego zmian;
2) inicjowanie działań koniecznych do uzyskania środków finansowych;
3) współpraca z organami podatkowymi i organami nadzoru finansowego;
4) nadzór nad gospodarką finansową i wykonaniem budżetu Gminy;
5) współpraca z bankami i instytucjami finansowymi;
6) kontrasygnowanie czynności prawnych mogących spowodować powstanie zobowiązań pieniężnych;
7) dokonywanie bieżącej analizy z wykonania budżetu i informowanie Burmistrza o wykonaniu budżetu;
8) współdziałanie w sporządzaniu sprawozdawczości budżetowej;
9) opracowanie projektów wewnętrznych przepisów dotyczących prawidłowego sporządzania, obiegu i kontroli dokumentów finansowych;
10) sprawowanie nadzoru nad prawidłowym obiegiem informacji i dokumentacji finansowej;
11) przekazywanie pracownikom Urzędu wytycznych i poleceń dotyczących opracowania niezbędnych informacji związanych z projektem planu budżetowego;
12) wykonywanie innych zadań przewidzianych przepisami prawa oraz zadań wynikających z poleceń lub upoważnień Burmistrza.
3. Skarbnik sprawuje nadzór finansowy nad działalnością Urzędu i gminnych jednostek organizacyjnych.
4. Zadania Skarbnika jako głównego księgowego budżetu wynikają z odpowiednich ustaw i przepisów wykonawczych.
5. Skarbnik sprawuje nadzór merytoryczny nad pracą referatu Finansowego.
Rozdział 6.
PODZIAŁ ZADAŃ POMIĘDZY KOMÓRKAMI ORGANIZACYJNYMI I SAMODZIELNYMI STANOWISKAMI PRACY
§ 22.
1. Do wspólnych zadań referatów i samodzielnych stanowisk należy przygotowywanie materiałów oraz podejmowanie czynności organizatorskich na potrzeby organów Gminy, a w szczególności:
1) inicjowanie i podejmowanie przedsięwzięć w celu zapewnienia właściwej i terminowej realizacji zadań;
2) prowadzenie postępowania administracyjnego i przygotowywanie materiałów oraz projektów decyzji administracyjnych, a także wykonywanie zadań wynikających z przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji;
3) znajomość przepisów prawnych i orzecznictwa w zakresie prawa samorządowego, kpa, przepisów gminnych i aktów prawnych normujących sprawy, które należą do kompetencji referatu i samodzielnych stanowisk pracy;
4) zaznajamianie się na bieżąco ze zmianami obowiązujących przepisów i wzajemne informowanie się o zmianach w ustawodawstwie;
5) dokładanie starań w celu prawidłowego załatwiania spraw członków wspólnoty samorządowej, w szczególności poprzez współpracę z innymi jednostkami samorządu terytorialnego i organami administracji rządowej oraz zasięganie porad radcy prawnego Urzędu;
6) pomoc Radzie, właściwym rzeczowo komisjom Rady, i jednostkom pomocniczym Gminy w wykonywaniu ich zadań;
7) realizacja uchwał Rady;
8) planowanie zadań rzeczowych i wydatków związanych z danym stanowiskiem pracy i przedkładanie Skarbnikowi do projektu budżetu;
9) współdziałanie ze Skarbnikiem przy opracowywaniu materiałów niezbędnych do przygotowania projektu budżetu Gminy;
10) przygotowywanie sprawozdań, ocen, analiz i bieżących informacji o realizacji zadań;
11) stosowanie obowiązującego jednolitego rzeczowego wykazu akt;
12) stosowanie zasad dotyczących wewnętrznego obiegu akt;
13) udostępnianie informacji publicznych;
14) usprawnianie własnej organizacji, metod i form pracy;
15) współdziałanie z referatem Organizacyjno-Prawnym w zakresie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników danej komórki organizacyjnej/ stanowiska pracy;
16) współdziałanie z Referatem Oświaty i Polityki Społecznej w zakresie promocji Gminy i Miasta;
17) ochrona tajemnic prawem chronionych, w tym ochrona danych osobowych i ochrona informacji niejawnych;
18) realizacja przepisów i przestrzeganie ustawy o zamówieniach publicznych;
19) wykonywanie zadań przekazanych do realizacji przez Burmistrza;
20) przygotowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej oraz zarządzeń Burmistrza Mirosławca w zakresie przypisanych referatom i samodzielnym stanowiskom pracy zadań wg zasad określonych w załączniku nr 3;
21) przekazywanie informacji publicznych do Biuletynu Informacji Publicznej i aktualizowanie ich oraz współpraca z Referatem Oświaty i Polityki Społecznej i Referatem Organizacyjno- Prawnym w zakresie prowadzenia strony internetowej Mirosławca;
22) realizacja zadań w zakresie obronności kraju.
§ 23. Do zakresu zadań kierowników komórek organizacyjnych należy w szczególności:
1) kierowanie pracą podległych im komórek organizacyjnych Urzędu;
2) nadzorowanie terminowego i zgodnego z prawem załatwiania spraw;
3) kontrolowanie jakości wykonanej pracy przez podległych pracowników;
4) dokonywanie oceny pracowników i występowanie z wnioskami w ich sprawie (nagrody, kary, awanse);
5) koordynowanie racjonalnego wykorzystania czasu pracy pracowników;
6) dbałość o powierzone mienie Urzędu;
7) przygotowywanie projektów uchwał Rady i zarządzeń Burmistrza oraz aktów własnych Urzędu;
8) opracowywanie projektów budżetu w części dotyczącej zakresu działania komórek i nadzór nad ich realizacją;
9) opracowywanie prognoz, analiz oraz sprawozdań z prowadzonych działań i spraw;
10) współdziałanie z innymi komórkami i samodzielnymi stanowiskami pracy Urzędu, z jednostkami organizacyjnymi, instytucjami, organami administracji i organizacjami społecznymi;
11) wydawanie w zakresie wykonywanych zadań decyzji administracyjnych w ramach uzyskanych upoważnień;
12) przygotowywanie odpowiedzi na interpelacje i wnioski radnych oraz udzielanie wyjaśnień na skargi i wnioski interesantów, w trybie przewidzianym procedurą;
13) organizowanie narad wewnętrznych i przekazywanie informacji dotyczących spraw Gminy i Miasta i Urzędu;
14) współdziałanie z referatem Organizacyjno - Prawnym i referatem Oświaty i Polityki Społecznej w zakresie polityki informacyjnej Urzędu;
15) potwierdzanie za zgodność z oryginałem kopii dokumentów znajdujących się w komórce organizacyjnej, którą kierują;
16) wykonywanie na polecenie Burmistrza innych zadań w sprawach nieobjętych zakresem działania;
17) ogólne obowiązki kierowników komórek organizacyjnych, jako przełożonych służbowych, określa Regulamin Pracy.
§ 24. Do zadań Administratora Bezpieczeństwa Informacji należy:
1) zapewnianie przestrzegania przepisów o ochronie danych osobowych, w szczególności przez:
a) sprawdzanie zgodności przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych oraz opracowanie w tym zakresie sprawozdania dla administratora danych,
b) nadzorowanie opracowania i aktualizowania dokumentacji, o której mowa w art. 36 ust. 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, oraz przestrzegania zasad w niej określonych,
c) zapewnianie zapoznania osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych z przepisami o ochronie danych osobowych;
2) prowadzenie rejestru zbiorów danych przetwarzanych przez administratora danych, z wyjątkiem zbiorów, o których mowa w art. 43 ust. 1, zawierającego nazwę zbioru oraz informacje, o których mowa w art. 41 ust. 1 pkt 2-4a i 7 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych.
§ 25. Do zadań Referatu Finansowego należy w szczególności:
1) przygotowywanie materiałów niezbędnych do uchwalenia budżetu Gminy i Miasta Mirosławiec oraz sprawozdania z jego wykonania;
2) prowadzenie ksiąg rachunkowych;
3) windykacja należności majątkowych Gminy,
4) udzielanie pomocy Burmistrzowi w wykonywaniu budżetu Gminy;
5) zapewnianie obsługi finansowo-księgowej i kasowej Urzędu;
6) przygotowywanie sprawozdań budżetowych;
7) prowadzenie ewidencji księgowej środków trwałych;
8) rozliczanie inwentaryzacji;
9) dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego;
10) przygotowywanie sprawozdań finansowych;
11) dokonywanie umorzeń środków trwałych oraz wartości niematerialnych i prawnych;
12) realizacja wydatków osobowych Urzędu;
13) prowadzenie spraw w zakresie należności podatkowych i niepodatkowych, które stanowią dochody budżetu Gminy;
14) realizacja obowiązków wynikających z ustawy o podatku od towarów i usług (VAT).
§ 26. Do zadań referatu Organizacyjno - Prawnego należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z organizacją i funkcjonowaniem Urzędu;
2) obsługa sekretariatu Burmistrza;
3) obsługa spotkań i zebrań organizowanych przez Burmistrza, Zastępcę Burmistrza i Sekretarza;
4) prowadzenie spraw związanych z udzielanymi pełnomocnictwami i upoważnieniami;
5) prowadzenie rejestrów:
a) zarządzeń Burmistrza;
b) upoważnień i pełnomocnictw udzielonych przez Burmistrza;
c) skarg i wniosków wpływających do Rady Miejskiej;
d) uchwał Rady Miejskiej;
e) wniosków i opinii komisji;
f) interpelacji radnych;
g) wydanych opinii prawnych;
6) prowadzenie ewidencji ogłoszeń na tablicy Urzędu Miejskiego w Mirosławca;
7) prowadzenie elektronicznej obsługi dokumentów;
8) obsługa poczty elektronicznej;
9) prowadzenie spraw kadrowych pracowników Urzędu oraz kierowników jednostek organizacyjnych Gminy;
10) planowanie wydatków osobowych Urzędu;
11) prowadzenie spraw w zakresie szkoleń i doskonalenia zawodowego pracowników;
12) prowadzenie kancelarii ogólnej oraz rejestru wpływających do Urzędu pism;
13) udzielanie kompleksowej informacji dotyczącej działalności Urzędu oraz merytorycznej działalności referatów i samodzielnych stanowisk;
14) obsługa kancelaryjno - biurowa Rady, komisji Rady, radnych oraz klubów radnych oraz jednostek pomocniczych gminy;
15) organizacja i techniczne przygotowanie wyboru ławników;
16) zaopatrzenie w materiały i pomoce biurowe, zaopatrzenie w meble i sprzęt biurowy, maszyny i urządzenia biurowe, gospodarka materiałowa i narzędziowa;
17) utrzymanie czystości i porządku w pomieszczeniach Urzędu;
18) prowadzenie zbioru aktów prawa miejscowego stanowionego przez Radę Miejską oraz uchwał Rady Miejskiej w postaci elektronicznej, udostępnianie do wglądu i do pobrania w formie elektronicznej oraz wydruku Dzienników Ustaw, Monitorów Polskich, Dzienników Urzędowych Województwa Zachodniopomorskiego oraz aktów prawa miejscowego;
19) prowadzenie archiwum zakładowego;
20) informatyzacja Urzędu;
21) nadzór nad systemami i sprzętem informatycznym;
22) prowadzenie Biuletynu Informacji Publicznej, zapewnienie publikacji materiałów oraz ich aktualizacja w BIP;
23) naliczanie składek na Państwowy Fundusz Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych oraz składanie odpowiednich dokumentów w Systemie e-PFRON 2;
24) informowanie o zmianach w obowiązującym stanie prawnym, uchybieniach i skutkach tych uchybień w zakresie przestrzegania prawa;
25) zarządzanie statystyczną sprawozdawczością Urzędu.
§ 27. Do zadań Referatu Gospodarki, Inwestycji i Środowiska należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowania terenu oraz ustalenia lokalizacji celu publicznego;
2) prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w zakresie realizacji planu zagospodarowania przestrzennego oraz studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego;
3) opracowywanie planów i programów rozwoju miasta i gminy;
4) opracowywanie wieloletnich planów inwestycyjnych oraz limitów wydatków inwestycyjnych, w tym również sporządzenie okresowych sprawozdań z realizacji zadań inwestycyjnych;
5) realizacja zadań wynikających z ustawy prawo budowlane;
6) przygotowanie, realizacja procesów inwestycyjno – remontowych oraz sprawowanie nadzoru nad inwestycjami realizowanymi przez Gminę;
7) nadzór nad funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego;
8) nadzór nad bieżącym funkcjonowaniem infrastruktury technicznej Gminy oraz koordynowanie działań w zakresie gospodarki energetycznej oraz cieplnej;
9) prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego;
10) utrzymanie i ochrona dróg gminnych oraz pozostałej infrastruktury drogowej;
11) realizacja zadań w zakresie inżynierii ruchu;
12) prowadzenie ewidencji dróg i drogowych obiektów mostowych;
13) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomościami Gminy;
14) regulacja stanów prawnych nieruchomości;
15) komunalizacja mienia;
16) prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Gminy;
17) przygotowanie do sprzedaży wolnych nieruchomości zabudowanych i niezabudowanych;
18) przeprowadzanie procedury w zakresie opłat adiacenckich;
19) prowadzenie spraw związanych z przygotowywaniem, organizacją i przeprowadzaniem przetargów na sprzedaż, oddanie w wieczyste użytkowanie oraz dzierżawę nieruchomości stanowiących własność Gminy;
20) administrowanie cmentarzami komunalnymi;
21) prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów, nadawanie nieruchomościom numeracji porządkowej;
22) prowadzenie spraw w zakresie ustalania nazw miejscowości i obiektów fizjograficznych oraz zmiany granic;
23) prowadzenie spraw związanych z reklamami na mieniu;
24) prowadzenie spraw organizacyjnych związanych z przygotowaniem i prowadzeniem postępowań o udzielenie zamówień publicznych zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych na podstawie materiałów przygotowanych przez osoby merytorycznie odpowiedzialne w danym referacie;
25) administrowanie nieruchomościami, środkami trwałymi i ruchomymi wraz z zabezpieczeniem i utrzymaniem ich należytego stanu;
26) realizacja polityki mieszkaniowej Gminy;
27) prowadzenie i koordynowanie działań na rzecz pozyskiwania bezzwrotnej pomocy finansowej;
28) pomoc oraz udział w powstawaniu i wdrażaniu projektów współfinansowanych z bezzwrotnej zagranicznej pomocy finansowej;
29) analiza oraz weryfikowanie możliwości pozyskania bezzwrotnych środków finansowych ze źródeł zewnętrznych, a w szczególności Unii Europejskiej, na zadania zapisane w budżecie Gminy;
30) ochrona przyrody oraz ochrona i kształtowanie środowiska w tym udostepnianie informacji o środowisku;
31) prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem odpadami komunalnymi;
32) nadzór w zakresie utrzymania czystości i porządku oraz urządzeń sanitarnych, składowisk i unieszkodliwiania odpadów, w tym komunalnych i niebezpiecznych;
33) prowadzenie rejestru działalności regulowanej
34) prowadzenie spraw oraz nadzór nad gospodarką wodną i funkcjonowaniem gospodarki wodociągowo – kanalizacyjnej, nad przestrzeganiem przepisów w zakresie gospodarki wodno – ściekowej;
35) nadzór nad utrzymaniem terenów zieleni i gospodarką leśną;
36) ochrona zwierząt;
37) prowadzenie spraw wynikających z ustawy prawo łowieckie;
38) prowadzenie spraw związanych z rolnictwem, ochroną gruntów rolnych, ochroną roślin uprawnych oraz nadzorem nad uprawą maku i konopi włóknistych;
39) prowadzenie ewidencji mienia komunalnego;
40) działalność w zakresie telekomunikacji;
41) realizacja zadań z zakresu rewitalizacji gminy;
42) realizacja zadań z zakresu publicznego transportu zbiorowego.
§ 28. Do zakresu działania Referatu Oświaty i Polityki Społecznej należy w szczególności:
1) prowadzenie spraw związanych z zadaniami gminy, jako organu prowadzącego gminne placówki oświatowe;
2) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad działalnością gminnych placówek oświatowo-wychowawczych;
3) prowadzenie spraw związanych z przyznawaniem pomocy o charakterze socjalnym (stypendia i zasiłki) dla uczniów zamieszkałych w gminie;
4) prowadzenie spraw związanych z dofinansowaniem kształcenia młodocianych pracowników;
5) prowadzenie ewidencji niepublicznych placówek oświatowych;
6) nadzór nad obowiązkiem nauki młodzieży w wieku od 16 do 18 lat;
7) planowanie i organizacja dowozów dzieci do szkół, zapewnienie opieki w czasie transportu;
8) organizowanie i prowadzenie postępowania egzaminacyjnego na nauczycieli mianowanych;
9) prowadzenie spraw związanych z przeciwdziałaniem alkoholizmowi i uzależnieniom;
10) współpraca z zakładami opieki zdrowotnej oraz z powiatem w sferze ochrony zdrowia oraz działań profilaktycznych;
11) realizacja zadań wynikających z ustawy o działalności pożytku publicznego i wolontariacie
12) opracowywanie rocznych programów współpracy Gminy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego;
13) wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych;
14) prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem targowiska;
15) współdziałanie ze stowarzyszeniami kultury fizycznej i klubami sportowymi w zakresie upowszechniania i rozwoju sportu oraz aktywnego wypoczynku;
16) organizowanie i współorganizowanie imprez kulturalnych, sportowych i rekreacyjnych oraz współpraca z Ośrodkiem Kultury oraz radami sołeckimi i innymi jednostkami gminnymi w zakresie organizacji różnego rodzaju obchodów i imprez związanych z miastem i gminą;
17) prowadzenie ewidencji bazy turystycznej istniejącej na terenie gminy oraz współpraca z jednostkami świadczącymi usługi hotelarskie i turystyczne;
18) organizacja informacji turystycznej (zapewnienie turystom dostępu do informacji turystycznej, historycznej, materiałów promujących gminę);
19) podejmowanie działań związanych z promocją Gminy;
20) podejmowanie wszelkich działań na rzecz tworzenia pozytywnego wizerunku Gminy w kraju i za granicą oraz współpraca z mediami;
21) prowadzenie internetowej strony informacyjno-promocyjnej urzędu oraz wydawanie biuletynu: mirosławieckiego informatora miejskiego-gminnego;
22) organizowanie i koordynowanie kontaktów z miastami partnerskimi oraz z zagranicznymi instytucjami i organizacjami współpracującymi z Gminą;
23) prowadzenie ewidencji instytucji kultury, dokonywanie wpisu i wykreślanie z ewidencji oraz prowadzenie spraw związanych z instytucjami kultury;
24) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla instytucji kultury,
25) współpraca z konserwatorem zabytków w zakresie ochrony obiektów zabytkowych, składania wniosków o wpis do rejestru zabytków, dóbr kultury, nieruchomości i kolekcji oraz podejmowanie działań w zakresie zabezpieczenia zabytków, itp.;
26) prowadzenie gminnej ewidencji zabytków w formie zbioru kart adresowych zabytków nieruchomych z terenu gminy, objętych wojewódzką ewidencją zabytków i rejestrem zabytków oraz prowadzenie ewidencji udzielonych dotacji przez organ stanowiący gminy na prace konserwatorskie, restauratorskie i roboty budowlane przy zabytku;
27) prowadzenie spraw związanych z udzielaniem i rozliczaniem dotacji dla instytucji kultury;
28) sprawowanie nadzoru merytorycznego nad funkcjonowaniem Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirosławcu.
§ 29. Do zadań Urzędu Stanu Cywilnego i stanowiska do spraw obywatelskich należy w szczególności:
1) w zakresie Urzędu Stanu Cywilnego:
a) przyjmowanie w uroczystej formie oświadczeń woli o wstąpieniu w związek małżeński;
b) przyjmowanie oświadczeń o wyborze imienia (imion) dla dziecka, o zmianie imienia (imion) dziecku, o uznaniu dziecka, o nadaniu dziecku nazwiska męża matki, małżonka rozwiedzionego, o powrocie do nazwiska noszonego przed zawarciem małżeństwa;
c) sporządzanie aktów stanu cywilnego: urodzeń, małżeństw i zgonów oraz skorowidzów alfabetycznych tych aktów;
d) wystawianie odpisów z aktów stanu cywilnego lub zaświadczeń na wniosek uprawnionych osób i organów;
e) bieżąca aktualizacja ksiąg stanu cywilnego;
f) przechowywanie i konserwacja ksiąg stanu cywilnego;
g) prowadzenie postępowań wyjaśniających i dowodowych oraz wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach:
- odtworzenia akt stanu cywilnego;
- wpisu do ksiąg miejscowych, wpisu z akt zagranicznych;
- sporządzania aktów stanu cywilnego dla zdarzeń zaistniałych za granicą i nie zarejestrowanych w zagranicznych księgach stanu cywilnego;
- sprostowania lub uzupełnienia akt stanu cywilnego;
- zezwolenia na zawarcie małżeństwa bez miesięcznego okresu oczekiwania.
h) wydawanie zaświadczeń stwierdzających brak okoliczności wyłączających zawarcie małżeństwa, stwierdzających, że zgodnie z prawem polskim obywatel polski lub cudzoziemiec zamieszkały w Polsce, nie mający obywatelstwa żadnego państwa może zawrzeć małżeństwo za granicą;
i) sporządzanie, na wniosek stron, wypisów z zagranicznych aktów stanu cywilnego, za pośrednictwem polskich placówek konsularnych;
j) powiadamianie właściwych organów ewidencji ludności o zarejestrowanych urodzeniach, małżeństwach i zgonach oraz innych zmianach stanu cywilnego;
k) potwierdzanie wniosków o wydanie dowodów osobistych osobom, których akty urodzenia lub małżeństw sporządzone zostały w miejscowym Urzędzie;
l) sporządzanie wniosków o nadanie medali za długoletnie pożycie małżeńskie oraz organizowanie uroczystości jubileuszowych z tych okazji;
m) sporządzanie aktów małżeństw na podstawie zaświadczeń przekazanych przez jednostki kościoła lub związki wyznaniowe.
2) w zakresie Spraw Obywatelskich należy w szczególności:
a) wydawanie dokumentów stwierdzających tożsamość;
b) prowadzenie postępowań administracyjnych zmierzających do zameldowania i wymeldowania z urzędu decyzją administracyjną;
c) prowadzenie rejestru wyborców i sporządzanie spisu wyborców;
d) sporządzanie listy stawiennictwa osób do kwalifikacji wojskowej oraz rejestru osób objętych rejestracją;
e) prowadzenie ewidencji ludności i kartoteki ewidencyjno – adresowej mieszkańców;
f) wydawanie decyzji o zbiórkach publicznych.
§ 30. Do zadań stanowiska ds. Zarządzania Kryzysowego należy w szczególności:
1) realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej, spraw obronnych, wojskowych i przeciwpożarowej:
a) opracowywanie i aktualizowanie dokumentów w ramach planowania obronnego, w tym:
- planu operacyjnego funkcjonowania gminy;
- dokumentacji stanowiska kierowania i przemieszczania na zapasowe miejsce pracy (burmistrza);
- przygotowywanie do realizacji zadań wynikających z obowiązków państwa gospodarza realizowanych na rzecz wojsk sojuszniczych;
- opracowywanie planów organizacji i funkcjonowania zastępczych miejsc szpitalnych;
b) opracowanie i prowadzenie dokumentacji stałego dyżuru Urzędu, zapewnienie właściwego obiegu decyzji i informacji dla potrzeb kierowania przez Burmistrza;
c) organizowanie i prowadzenie spraw związanych z rejestracją osób na potrzeby kwalifikacji wojskowej;
d) realizacja zadań związanych z przeprowadzaniem kwalifikacji wojskowej;
e) prowadzenie spraw związanych z reklamowaniem osób od pełnienia czynnej służby wojskowej w razie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny;
f) wykonywanie zadań związanych z planowaniem i nakładaniem obowiązku świadczeń osobistych i rzeczowych (przygotowanie projektów decyzji administracyjnych) na terenie gminy oraz opracowanie:
- planu świadczeń osobistych na terenie gminy i miasta Mirosławiec;
- planu świadczeń osobistych przewidzianych do wykonania ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy i miasta Mirosławiec;
- planu świadczeń rzeczowych na terenie gminy i miasta Mirosławiec;
- planu świadczeń rzeczowych przewidzianych do realizacji w czasie ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny na terenie gminy Mirosławiec;
- zbiorczego wykazu świadczeń osobistych i rzeczowych przewidzianych do realizacji na obszarze gminy.
g) opracowanie i aktualizowanie dokumentacji (planu) akcji kurierskiej Gminy i Miasta Mirosławiec przy współpracy z wojskowym komendantem uzupełnień i Policją;
h) planowanie i aktualizowanie szkolenia obronnego na terenie Gminy, w tym:
- opracowanie programu szkolenia Gminy i Miasta Mirosławiec;
- opracowanie planu szkolenia Urzędu Miejskiego w Mirosławcu;
- opracowanie dokumentacji ćwiczeń i treningów, akcji kurierskiej, szkolenia zespołu kierującego akcją kurierską;
i) sprawowanie kontroli wykonywania zadań obronnych w podległych i nadzorowanych jednostkach organizacyjnych;
j) prowadzenie spraw związanych z uznawaniem żołnierzy w czynnej służbie za samotnych, posiadających na wyłącznym utrzymaniu członków rodzin oraz sprawujących opiekę nad członkami rodzin.
2) realizacja zadań w zakresie obrony cywilnej:
a) tworzenie formacji obrony cywilnej;
b) nakładanie obowiązków w ramach powszechnej samoobrony ludności;
c) organizowanie ćwiczeń formacji obrony cywilnej;
d) rejestrowanie i przechowywanie dokumentacji niejawnej.
3) realizacja zadań w zakresie spraw przeciwpożarowych:
a) zapewnienie właściwego funkcjonowania krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego na obszarze gminy w zakresie ustalonym przez wojewodę;
b) sporządzanie kalkulacji w zakresie kosztów wyposażenia, utrzymania, wyszkolenia i zapewnienia gotowości bojowej ochotniczej straży pożarnej, umundurowania strażaków, ubezpieczenia w instytucji ubezpieczeniowej członków ochotniczej straży pożarnej i młodzieżowej drużyny pożarniczej, kosztów okresowych badań lekarskich;
c) realizacja zadań wynikających z ustawy o ochronie przeciwpożarowej.
4) realizacja zadań w zakresie BHP i spraw organizacyjnych:
a) prowadzenie spraw szkoleń BHP;
b) realizacja przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy oraz zabezpieczenia przeciwpożarowego w budynkach administracyjnych i gospodarczych Urzędu;
c) zabezpieczenie mienia oraz organizacja ochrony budynków Urzędu oraz współpraca w tym zakresie z Pełnomocnikiem do spraw ochrony informacji niejawnych;
d) prowadzenie spraw transportowych Urzędu;
5) realizacja zadań w zakresie zarządzania kryzysowego:
a) przygotowanie i aktualizacja planu reagowania kryzysowego;
b) organizacja pracy gminnego zespołu reagowania , tworzenie rocznego planu pracy i ćwiczeń;
c) przeprowadzanie ćwiczeń zespołu reagowania kryzysowego.
6) realizacja zadań wynikających z ustawy o bezpieczeństwie imprez masowych oraz ustawy o zgromadzeniach.
§ 31. Do zadań na stanowisku ds. kontroli zarządczej należy w szczególności:
1) badanie zgodności działania kontrolowanej jednostki z obowiązującymi przepisami prawa,
2) ujawnienie złej organizacji pracy, niegospodarności oraz braku celowości działania kontrolowanej jednostki,
3) badanie prawidłowości, skuteczności i trafności podjętych rozwiązań i działań oraz sposobów ich realizacji należących do zadań własnych i zleconych,
4) sprawdzanie przestrzegania realizacji procedur prawidłowości dokonywanych wydatków ze środków publicznych,
5) zbieranie i przedstawianie Burmistrzowi bieżącej, obiektywnej informacji niezbędnej do doskonalenia działalności urzędu i jednostek podległych oraz usprawnienia funkcji nadzoru, kontroli i koordynacji,
6) ustalenie i wykazywanie przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości oraz osób za nie odpowiedzialnych, jak również wskazanie sposobów umożliwiających usunięcie stwierdzonych negatywnych zjawisk.
§ 32. Zadania Straży Miejskiej określają odrębne przepisy.
Rozdział 7.
ZASADY PODPISYWANIA PISM l DOKUMENTÓW
§ 33. Do podpisu Burmistrza zastrzega się w szczególności:
1) Pisma i dokumenty:
a) kierowane do naczelnych i centralnych organów administracji i władzy państwowej;
b) kierowane do organów jednostek samorządu terytorialnego;
c) kierowane do Najwyższej Izby Kontroli, Regionalnej Izby Obrachunkowej, Państwowej Inspekcji Pracy;
d) kierowane do posłów i senatorów Rzeczypospolitej Polskiej;
e) kierowane do przedstawicielstw dyplomatycznych;
f) związane z wykonywaniem przez Burmistrza funkcji kierownika Urzędu oraz zwierzchnictwa w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy;
g) każdorazowo zastrzeżone przez Burmistrza do jego podpisu.
2) Decyzje i postanowienia w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego oraz innych przepisów.
§ 34. Do podpisu Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika należy w szczególności:
1) podpisywanie pism i dokumentów w sprawach należących do zadań Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika;
2) aprobata wstępna pism zastrzeżonych do właściwości Burmistrza, a związanych z zakresem zadań należących do Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika;
3) podpisywanie decyzji i postanowień - w rozumieniu Kodeksu postępowania administracyjnego - w ramach udzielonych upoważnień.
§ 35. Do podpisu kierowników referatów należy w szczególności:
1) aprobata wstępna pism wychodzących z referatu;
2) podpisywanie pism w sprawach należących do zakresu działania referatów i biur z wyjątkiem zastrzeżonych dla Burmistrza, należących do zadań Burmistrza, Zastępcy, Sekretarza i Skarbnika;
3) podpisywanie dokumentów w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej referatu lub biura oraz zakresu zadań poszczególnych stanowisk pracy i pracowników;
4) podpisywanie decyzji i postanowień - w rozumieniu przepisów Kodeksu postępowania administracyjnego - w ramach udzielonych upoważnień.
§ 36. Pracownicy opracowujący pisma do wysyłania umieszczają pod tekstem z lewej strony informację: kto prowadzi sprawę z podaniem imienia i nazwiska urzędnika, stanowiska oraz nr telefonu.
Rozdział 8.
NARADY WEWNĘTRZNE
§ 37.
1. W celu uzgodnienia stanowisk lub skoordynowania załatwiania spraw wchodzących w zakres działania różnych komórek organizacyjnych i samodzielnych stanowisk pracy mogą być organizowane narady z udziałem zainteresowanych pracowników Urzędu i innych osób.
2. Naradę organizuje członek Kierownictwa Urzędu nadzorujący załatwianie spraw będących przedmiotem narady lub z jego upoważnienia kierownik komórki organizacyjnej/samodzielne stanowisko pracy, do którego należy załatwienie sprawy w podstawowym zakresie.
3. Obsługę organizacyjną narady zapewnia jej organizator.
§ 38.
1. W celu przekazania zakresu i sposobu realizacji zadań, rozliczenia wykonania wcześniej przekazanych zadań oraz przekazania mających istotne znaczenie dla działalności Urzędu informacji, organizowane są wg potrzeb narady Kierownictwa Urzędu z udziałem osób odpowiedzialnych za omawiane zagadnienia.
2. Narady, o których mowa w ust. 1, zwołuje, ustala ich porządek oraz prowadzi Burmistrz, Zastępca Burmistrza lub upoważniona przez nich osoba.
4. Osoby odpowiedzialne za realizację ustaleń składają sprawozdanie ustne lub pisemne o stanie ich wykonania.
Rozdział 9.
ZASADY UDZIELANIA UPOWAŻNIEŃ I PEŁNOMOCNICTW
§ 39.
1. Z wnioskami o udzielenie upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem mogą występować:
1) Zastępca, Sekretarz i Skarbnik;
2) kierownicy referatów;
3) kierownicy jednostek organizacyjnych Gminy.
2. Wnioski, o których mowa w ust. 1 składane są w formie pisemnej do Burmistrza.
3. Projekty upoważnień opracowuje pracownik ds. kadr.
§ 40. Rejestr upoważnień do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej oraz upoważnień do składania oświadczeń woli w imieniu Gminy w zakresie zarządu mieniem prowadzi sekretarka.
Rozdział 10.
ORGANIZACJA PRZYJMOWANIA, ROZPATRYWANIA l ZAŁATWIANIA SKARG l WNIOSKÓW
§ 41. Rozpatrywanie oraz załatwianie skarg i wniosków w Urzędzie odbywa się zgodnie z postanowieniami Kodeksu postępowania administracyjnego oraz przepisami szczegółowymi.
§ 42. Zastępca, Sekretarz, Skarbnik oraz kierownicy referatów przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków w dniach i godzinach pracy Urzędu, a Burmistrz w poniedziałki w godzinach od 9.00-do 10.00 i od 15.00- do 16.00 , w pozostałe dni w godzinach od 9.00- do 10.00,
§ 43. Pracownicy Urzędu zobowiązani są do rzetelnego i terminowego załatwiania zgłoszonych skarg i wniosków, zgodnie z przepisami prawa i zasadami współżycia społecznego.
§ 44. Przyjmowanie, rozpatrywanie oraz ewidencjonowanie skarg i wniosków w Urzędzie prowadzi, koordynuje i kontroluje Sekretarz.
Rozdział 11.
TRYB UDZIELANIA ODPOWIEDZI NA INTERPELACJE, ZAPYTANIA RADNYCH ORAZ WYSTĄPIENIA KOMISJI RADY
§ 45.
1. Interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia komisji Rady kierowane do Burmistrza ewidencjonuje Sekretarz.
2. Sekretarz koordynuje pracę referatów w zakresie terminowości przygotowania odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia komisji Rady.
3. Odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych oraz wystąpienia komisji Rady po ich akceptacji podpisuje Burmistrz.
Rozdział 12.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
§ 46. Zmiany w Regulaminie mogą być dokonywane w trybie przewidzianym do jego nadania.
§ 47. Traci moc zarządzenie nr 22 z dnia 01.04.2011 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy i Miasta w Mirosławcu.
Załącznik Nr 1 do Zarządzenia Nr 64
Burmistrza Mirosławca
z dnia 21 sierpnia 2017 r.
WYKAZ STANOWISK PRACY W URZĘDZIE MIEJSKIM W MIROSŁAWCU
– Łączna liczba stanowisk pracy - 46
– Łączna liczba etatów - 41
I. JEDNOOSOBOWE STANOWISKA PRACY
L.p. |
stanowiska |
etat |
rodzaj stanowiska |
|
1. |
Burmistrz |
|
1 |
kierownicze |
2. |
Zastępca Burmistrza |
będący jednocześnie kierownikiem referatu Gospodarki, Inwestycji i Środowiska |
1 |
kierownicze |
3. |
Skarbnik |
|
1 |
kierownicze |
4. |
Sekretarz |
|
1 |
kierownicze urzędnicze |
5. |
stanowisko |
ds. zarządzania kryzysowego |
9/10 |
urzędnicze |
6. |
stanowisko |
ds. kontroli zarządczej |
0,5 |
urzędnicze |
razem etaty |
5,4 |
II. REFERAT FINANSOWY
L.p. |
stanowiska |
etaty |
rodzaj stanowiska |
||
1 |
główny księgowy |
będący jednocześnie kierownikiem referatu |
1 |
kierownicze urzędnicze |
|
2 |
stanowisko |
ds. księgowości budżetowej |
1 |
urzędnicze |
|
3 |
stanowisko |
ds. windykacji i księgowości budżetowej |
1 |
urzędnicze |
|
4 |
stanowisko |
ds. księgowości podatkowej |
1 |
urzędnicze |
|
5 |
stanowisko |
ds. podatków i opłat lokalnych |
2 |
urzędnicze |
|
6 |
stanowisko |
ds. podatku VAT i księgowości budżetowej |
1 |
urzędnicze |
|
7 |
pomoc administracyjna |
|
1 |
pomocnicze |
|
razem etaty |
8 |
III. 3) REFERAT ORGANIZACYJNO - PRAWNY,
L.p. |
stanowiska |
etat |
rodzaj stanowiska |
|
1 |
kierownik |
sprawy kadrowe |
1 |
kierownicze urzędnicze |
2 |
sekretarka |
|
1 |
pomocnicze |
3 |
stanowisko |
ds. informatyki |
1 |
urzędnicze |
4 |
stanowisko |
ds. biura Rady i archiwum |
1 |
urzędnicze |
5 |
stanowisko |
ds. biura obsługi interesantów |
1 |
pomocnicze |
7 |
stanowisko |
ds. administracyjnych |
0,5 |
urzędnicze |
8 |
pomoc administracyjna |
|
1 |
|
9 |
sprzątaczka |
1 |
obsługi |
|
10 |
goniec |
0,5 |
obsługi |
|
Razem etaty |
8 |
IV. REFERAT OŚWIATY I POLITYKI SPOŁECZNEJ
L.p. |
stanowisko |
etaty |
rodzaj stanowiska |
|
1 |
kierownik |
sprawy oświaty i zdrowia |
1 |
kierownicze urzędnicze |
2 |
stanowisko |
ds. przedsiębiorczości, organizacji pozarządowych |
1 |
urzędnicze |
3 |
stanowisko |
ds. promocji, turystyki, kultury |
1 |
urzędnicze |
4 |
kierowca |
|
0,5 |
obsługi |
5 |
opiekun dzieci i młodzieży (w czasie przewozu do i ze szkoły) |
|
0,5 |
obsługi |
6 |
pomoc administracyjna |
|
1 |
pomocnicze |
razem etaty |
5 |
V. REFERAT GOSPODARKI INWESTYCJI I ŚRODOWISKA
L.p. |
stanowiska |
etat |
rodzaj stanowiska |
|
1 |
stanowisko |
ds. budownictwa i planowania przestrzennego |
1 |
urzędnicze |
2 |
stanowisko |
ds. gospodarki komunalnej i inwestycji |
1 |
urzędnicze |
3 |
stanowisko |
ds. zamówień publicznych i gospodarki komunalnej |
1 |
urzędnicze |
4 |
stanowisko |
ds. ochrony środowiska, leśnictwa i rolnictwa |
1 |
urzędnicze |
5 |
stanowisko |
ds. gospodarki gruntami i planowania przestrzennego |
1 |
urzędnicze |
6 |
stanowisko |
pozyskiwania środków zewnętrznych |
1 |
urzędnicze |
7 |
stanowisko |
ds. gospodarki odpadami |
1 |
urzędnicze |
8 |
konserwator |
|
1,5 |
obsługi |
9 |
robotnik gospodarczy |
|
4 |
obsługi |
10 |
pomoc administracyjna |
|
1 |
pomocnicze |
razem etaty |
|
13,5 |
VI. URZĄD STANU CYWILNEGO
L.p. |
stanowisko |
etaty |
rodzaj stanowiska |
1 |
Kierownik |
1 |
kierownicze urzędnicze |
2. |
zastępca kierownika |
1/10 |
kierownicze urzędnicze |
razem etaty |
1,1 |
Załącznik Nr 2 do Zarządzenia Nr 64
Burmistrza Mirosławca
z dnia 21 sierpnia 2017 r.
Schemat organizacyjny Urzędu Miejskiego w Mirosławcu
Załącznik Nr 3 do Zarządzenia Nr 64
Burmistrza Mirosławca
z dnia 21 sierpnia 2017 r.
ZASADY OPRACOWYWANIA PROJEKTÓW AKTÓW PRAWNYCH I NIEKTÓRYCH INNYCH DOKUMENTÓW
§ 1. Akty prawne tj. uchwały i zarządzenia wydawane są na podstawie upoważnienia zawartego w ustawach i przepisach wykonawczych do ustaw, a także na podstawie przepisów ogólnokompetencyjnych w sprawach realizacji określonych zadań lub ustalania sposobu postępowania.
§ 2. Akty prawne przygotowywane są przy użyciu edytora tekstów prawnych, w formie plików XML.
§ 3. Redagowanie projektów aktów prawnych winno odbywać się przy zastosowaniu ogólnie przyjętych zasad techniki legislacyjnej zgodnie z Rozporządzeniem Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 czerwca 2002 r. w sprawie "Zasad Techniki Prawodawczej" i zgodnie z powszechnie przyjętymi regułami składni języka polskiego.
§ 4. Projekty uchwał i zarządzeń opracowują komórki organizacyjne urzędu (referaty i samodzielne stanowiska), do których zakresu działania należy przedmiot uchwały lub zarządzenia.
§ 5. Jeżeli przedmiot aktu prawnego należy do zakresu działania kilku komórek organizacyjnych, projekt opracowują wspólnie ich przedstawiciele, a funkcję koordynatora pełni Sekretarz.
§ 6. Odpowiedzialnym za terminowe sporządzenie projektu uchwały i jego treść merytoryczną jest kierownik referatu, a w przypadku samodzielnych stanowisk – pracownicy merytoryczni.
§ 7. Projekt uchwały podpisywany jest przez autora projektu z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska z oznaczeniem daty jego sporządzenia.
§ 8. Projekty uchwał wraz z uzasadnieniem opracowane przez pracowników Urzędu sporządzają i parafują kierownicy referatów, bądź samodzielne stanowiska i przedkładają wraz z opinią prawną radcy prawnego i po akceptacji Sekretarza, bądź Burmistrza na stanowisko ds. biura Rady i archiwum w wersji wydruku i wersji pliku XML.
§ 9. Porozumienia i inne akty podlegające publikacji w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego przekazywane są w wersji elektronicznej (plik XML) oraz w wersji wydruku do sekretarki Burmistrza.
§ 10. Projekty uchwał wraz z uzasadnieniem posiadające parafkę autora, radcy prawnego oraz aprobatę Burmistrza lub Sekretarza podlegają rejestracji w zbiorze „Projektów uchwał Rady Miejskiej” na stanowisku ds. biura Rady i archiwum oraz podlegają publikacji w BIP.
§ 11. Autorzy opracowanych projektów uchwał uczestniczą w pracach Komisji Rady, na których omawiane są opracowane przez nich projekty.
§ 12. W przypadku, gdy projekt uchwały wywołuje skutki finansowe dla Gminy należy uzyskać akceptację Skarbnika.
§ 13. Projekty zarządzeń przed podpisaniem przez Burmistrza winny posiadać akceptację radcy prawnego oraz Sekretarza, a projekty zarządzeń dotyczące finansów gminy Skarbnika.
§ 14. Oryginał zarządzenia podlega włączeniu do „Rejestru Zarządzeń Burmistrza”,
Załącznik Nr 4 do Zarządzenia Nr 64
Burmistrza Mirosławca
z dnia 21 sierpnia 2017 r.
ZAKRES I ZASADY PRZEKAZYWANIA INFORMACJI DO BIULETYNU INFORMACJI PUBLICZNEJ URZĘDU MIEJSKIEGO W MIROSŁAWCU
§ 1. Ustala się adres internetowy Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Mirosławcu: http://bip.miroslawiec.pl/.
§ 2. Wyznacza się kierownika referatu organizacyjno-prawnego do pełnienia funkcji redaktora naczelnego BIP.
§ 3. Pracownicy w zakresie działania i posiadania kompetencji na danym stanowisku odpowiedzialni są za niezwłoczne przekazywanie wszelkich informacji wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej oraz innych ustaw i rozporządzeń, z których wynika obowiązek zamieszczania danej informacji na stronach internetowych Urzędu, pracownikowi odpowiedzialnemu za umieszczanie informacji Biuletynu Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Mirosławcu.
§ 4. W przypadku posiadania informacji, które podlegają publikacji w Biuletynie, a wykluczonych z tej publikacji na podstawie przepisów szczególnych należy przekazać taką informację do osoby, o której mowa w § 2 wraz z podstawą prawną i uzasadnieniem wyłączenia.