ZARZĄDZENIE NR 62
Burmistrza Mirosławca
z dnia 2 sierpnia 2017 r.
w sprawie powołania zespołu projektowego ds. realizacji projektu pn. „ Cyfrowy Mirosł@wiec i nowoczesne nauczanie za pomocą TIK oraz eksperymentu w szkołach podstawowych i gimnazjach Gminy i Miasta Mirosławiec "
Na podstawie art. 30 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tj. Dz. U. 2016 r., poz. 446, zm.1579) oraz § 8 Zarządzenia Nr 22 Burmistrza Mirosławca z dnia 1 kwietnia 2011 r. w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Mirosławcu zarządza się, co następuje:
§ 1.
1. W celu prawidłowej realizacji projektu p.n.:„Cyfrowy Mirosł@wiec i nowoczesne nauczanie za pomocą TIK oraz eksperymentu w szkołach podstawowych i gimnazjach Gminy i Miasta Mirosławiec” powołuję zespół projektowy, którego skład osobowy i zakres obowiązków określa załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia.
2. W skład zespołu projektowego, o którym mowa w ust. 1, wchodzą pracownicy Urzędu Miejskiego w Mirosławcu, Zespołu Szkół w Mirosławcu oraz Zespołu Szkół w Piecniku.
3. Do obowiązków członków zespołu należy czynny udział w realizacji projektu, kompletowanie wymaganych dokumentów, uczestnictwo w konsultacjach i pracach zespołu, gromadzenie i analiza informacji związanych z zakresem działania w zespole, a także przekazywanie danych dotyczących realizacji poszczególnych zadań Kierownikowi projektu w terminach określonych w harmonogramie projektu.
4. Członkom zespołu przyznane zostanie wynagrodzenie w zależności od nałożonych obowiązków w określonym terminie realizacji projektu.
5. Realizacja projektu musi być zgodna ze złożonym wnioskiem o dofinansowanie projektu i zakończyć się w terminie zgodnym z wnioskiem.
§ 2. Projekt, o którym mowa w ust. 1 realizowany będzie w ramach Kontraktu Samorządowego pt. „Metalowa dźwignia regionu” – rozwój gospodarczy obszaru powiatu wałeckiego poprzez realizacje Kontraktu Samorządowego i dofinansowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego 2014-2020 ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
§ 3. Wykonanie Zarządzenia powierza się Sekretarzowi Gminy i Miasta w/m.
§ 4. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Załącznik do Zarządzenia Nr 62
Burmistrza Mirosławca
z dnia 2 sierpnia 2017 r.
Skład osobowy oraz kompetencje zespołu projektowego
Zespół projektowy składa się z:
I. Komitetu sterującego w składzie:
1. Przewodniczący - Piotr Pawlik - Burmistrz Mirosławca,
2. Z-ca Przewodniczącego - Monika Stąporek - Sekretarz Gminy i Miasta Mirosławiec.
Do kompetencji członków Komitetu sterującego należą w szczególności:
1) monitorowanie realizacji poszczególnych elementów Projektu i badanie ich zgodności ze złożonym wnioskiem,
2) podejmowanie ostatecznych decyzji w kwestii realizacji projektu,
3) podejmowanie decvyzji o wprowadzeniu zmian w projekcie.
II. Zespołu realizującego projekt w składzie:
1. Kierownik Projektu – Jadwiga Kamińska – Główny specjalista ds. pozyskiwania środków zewnętrznych w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu
Do zadań Kierownika projektu należy w szczególności:
1) organizacja i prowadzenie biura projektu,
2) propagowanie zasad równości szans, płci i niedyskryminacji osób niepełnosprawnych,
3) planowanie i wyznaczanie realnego harmonogramu realizacji oraz skutecznej promocji projektu,
4) nadzór i koordynacja wszystkich zadań projektowych,
5) bieżące monitorowanie terminowości, systematyczności i efektywności realizacji projektu zgodnie z prawem krajowym i europejskim i z zapisami wniosku o dofinansowanie, prowadzącej do osiągnięcia celu i rezultatów,
6) stały kontakt z IZ i IP oraz prowadzenie z nimi korespondencji,
7) organizowanie spotkań i nadzorowanie wykonywania obowiązków przez szkolnych
i gminnych koordynatorów zadań,
8) nadzór i kontrola nad prawidłowym wydatkowaniem środków finansowych
w odniesieniu do budżetu projektu,
9) nadzór nad wyborem dostawców towarów i usług na rzecz projektu zgodnie
z ustawą: prawo zamówień publicznych z zachowaniem zasad konkurencyjności
i transparentności,
10) nadzór nad prawidłowym przekazaniem środków dydaktycznych do szkół biorących udział w projekcie,
11) nadzorowanie i udział w sporządzaniu wniosków o płatność,
12) przygotowanie wzorów dokumentów niezbędnych do realizacji projektu,
13) nadzorowanie przebiegu i prawidłowości rekrutacji uczestników projektu,
14) informowanie Komitetu Sterującego o konieczności wprowadzenia zmian w projekcie,
15) kontrola dokumentacji merytorycznej,
16) współpraca i utrzymywanie kontaktu ze szkołami, uczestnikami projektu, wykonawcami,
17) przestrzeganie procedur i wytycznych Instytucji Zarządzającej oraz obowiązujących wzorów dokumentów,
18) nadzorowanie poprawności i terminowości wprowadzania danych do systemu SL2014,
19) uczestniczenie w szkoleniach związanych z realizacją projektu,
20) uczestnictwo w czynnościach kontrolnych związanych z projektem w trakcie jego trwania oraz po jego zakończeniu,
21) bieżące współdziałanie z komitetem sterującym.
2. Koordynator szkolny – Bożena Wiese - Wicedyrektor Zespołu Szkół w Mirosławcu.
Do zadań Koordynatora szkolnego należy realizacja zadań zaplanowanych w projekcie dotyczących Szkoły Podstawowej w Mirosławcu i Gimnazjum w Mirosławcu, a w szczególności :
1) współpraca z Kierownikiem Projektu oraz Specjalistą ds. Zamówień Publicznych w zakresie przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień, w tym przygotowania takich dokumentów jak: projekt umowy, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, ustalenie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia i inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień na przedsięwzięcia zawarte w projekcie,
2) organizacja pracy placówki umożliwiająca sprawne funkcjonowanie szkoły w czasie realizacji projektu,
3) udział w odbiorach dostaw wyposażenia,
4) rekrutacja uczestników projektu,
5) organizacja we współpracy z Kierownikiem Projektu następujących zadań projektowych:
a) wycieczki do Torunia i Szczecina,
b) szkolenia dla nauczycieli,
c) doradztwo edukacyjno-zawodowe,
d) wizyty studyjne,
e) wystawy naukowe w szkołach,
f) zajęcia pozalekcyjne dla uczniów,
g) monitoring zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem TIK i eksperymentu.
3. Koordynator szkolny – Katarzyna Pierzchała - Dyrektor Zespołu Szkół w Piecniku.
Do zadań Koordynatora szkolnego należy realizacja zadań zaplanowanych w projekcie dotyczących Szkoły Podstawowej w Piecniku i Gimnazjum w Piecniku, a w szczególności :
1. współpraca z Kierownikiem Projektu oraz Specjalistą ds. Zamówień Publicznych w zakresie przeprowadzania postępowań o udzielenie zamówień, w tym przygotowania takich dokumentów jak: projekt umowy, szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, ustalenie szacunkowej wartości przedmiotu zamówienia i inne dokumenty niezbędne do przeprowadzenia postępowań o udzielenie zamówień na przedsięwzięcia zawarte w projekcie,
2. organizacja pracy placówki umożliwiająca sprawne funkcjonowanie szkoły w czasie realizacji projektu,
3. udział w odbiorach dostaw wyposażenia,
4. rekrutacja uczestników projektu,
5. organizacja we współpracy z Kierownikiem Projektu następujących zadań projektowych:
a) wycieczki do Torunia i Szczecina,
b) szkolenia dla nauczycieli,
c) doradztwo edukacyjno-zawodowe,
d) wizyty studyjne,
e) wystawy naukowe w szkołach,
f) zajęcia pozalekcyjne dla uczniów,
g) monitoring zajęć pozalekcyjnych z wykorzystaniem TIK i eksperymentu.
4. Specjalista ds. zamówień publicznych – Anna Stawska - Inspektor ds. zamówień publicznych i gospodarki komunalnej w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu.
Do zadań Specjalisty ds. zamówień publicznych należy:
1) przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawę sprzętu informatycznego,
2) przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych na dostawę sprzętu dydaktycznego do pracowni przedmiotowych w szkołach,
3) Przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych innych niż wymienione – na wniosek Kierownika Projektu,
4) Przeprowadzenie postępowań o udzielenie zamówień publicznych poniżej 30 tys. € zgodnie z aktualnymi wytycznymi,
5) Wprowadzanie danych do SL 2014 w zakresie zamówień publicznych,
6) uczestniczenie w szkoleniach związanych z realizacją projektu.
5. Asystent Kierownika Projektu - planowane zatrudnienie – umowa o pracę w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu.
Do zadań Asystenta Kierownika projektu należeć będą obowiązki w zakresie promocji, archiwizacji, monitoringu uczestników projektu, w tym:
1) zapewnienie promocji projektu na stronie internetowej gminy, w mediach gminnych oraz na portalach społecznościowych - zgodnie z Strategią komunikacji polityki spójności na lata 2014-2020 oraz właściwych wytycznych programowych,
2) informowanie o otrzymaniu wsparcia z UE w tym EFRR/EFS oraz RPO za pomocą ustalonych znaków na materiałach promocyjnych, informacyjnych, szkoleniowych i edukacyjnych dotyczących projektu,
3) sporządzenie projektu plakatu projektu, zamieszczanie informacji o projekcie na stronie internetowej Gminy,
4) powielanie dokumentów niezbędnych do realizacji projektu,
5) gromadzenie i przechowywanie dokumentów,
6) przygotowanie dokumentów do archiwizacji,
7) gromadzenie oświadczeń uczestników projektu,
8) gromadzenie i przekazywanie danych - uczestników projektu w postaci elektronicznej – zgodnie z wytycznymi w zakresie warunków gromadzenia i przekazywania danych w postaci elektronicznej na lata 2014-2020.
9) sporządzenie wniosków o płatność w systemie SL 2014 w zakresie monitorowania uczestników projektu, personelu projektu,
10) uczestniczenie w szkoleniach związanych z realizacją projektu,
11) przygotowanie opisu faktur,
12) Sporządzenie protokołów ze spotkań zespołu ds. realizacji projektu.
6. Księgowa projektu – Dorota Łodygowska - Główna księgowa w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu.
Do zadań Specjalisty ds. obsługi finansowej należy:
1) odpowiedzialność za budżet projektu- nadzorowanie kosztów - monitoring,
2) obsługa finansowa projektu,
3) nadzór nad budżetem projektu, w tym proponowanie zmian w budżecie,
4) księgowanie dokumentów finansowych dotyczących projektu,
5) sporządzenie informacji o projekcie w sprawozdaniu finansowym (z wykonania budżetu),
6) sprawdzanie kompletności dokumentów finansowych dotyczących projektu,
7) monitoring wydatkowania środków finansowych oraz dokumentacji finansowej w szkołach,
8) uczestniczenie w szkoleniach związanych z realizacją projektu.
7. Specjalista ds. rozliczania projektu – Alicja Smyczyńska - pracownik Referatu Finansów w Urzędzie Miejskim w Mirosławcu.
Do zadań Specjalisty ds. rozliczania projektu należy:
1) wprowadzanie danych do SL 2014 w zakresie postępu finansowego i rozliczaniu zaliczek w porozumieniu z Księgową projektu.
2) przygotowywanie przelewów dotyczących wydatków w ramach projektu,
3) weryfikacja klasyfikacji budżetowej wydatków w ramach projektu,
4) przygotowywanie wniosków o płatność w części finansowej - współpraca z Księgową projektu oraz Kierownikiem projektu,
5) uczestniczenie w szkoleniach związanych z realizacją projektu,
6) ewidencja środków trwałych oraz przekazanie zakupionego majątku szkołom.
8. Specjalista ds. organizacyjno-prawnych - Monika Kędzia – Kierownik Referatu Organizacyjno-Prawnego.
Do zadań Specjalisty ds. orgnizacyjno-prawnych projektu należy:
1) sporządzanie angaży, umów – zleceń dla wykonawców zadań oraz personelu projektu:
a) pracowników Urzędu Miejskiego w Mirosławcu,
b) koordynatorów szkolnych,
c) specjalistów – m.in. radcę prawnego specjalizującego się w zamówieniach publicznych, informatyka.
d) sporządzanie umów dla Zleceniobiorców zleconych usług,
e) przeprowadzenie procedury zatrudnienia asystenta Kierownika projektu.