Protokół z posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu w dniu 20.02.2017 r.

Protokół nr 25/2017

z posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu

które odbyło się w dniu 20.02. 2017 r. w godz. 1300- 1420

w sali sesyjnej Urzędu Miejskiego w Mirosławcu

Obecni na posiedzeniu członkowie Komisji oraz zaproszeni goście wg załączonych do protokołu list obecności ( zał. nr 1 i nr 2).

  1. Otwarcie 25posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu.
  2. Stwierdzenie quorum.
  3. Przyjęcie porządku obrad Komisji.
  4. Przyjęcie protokołuz poprzedniegoposiedzeniaKomisji.
  5. Informacja na temat realizacji Uchwały Nr XVIII/157/2012 Rady Miejskiej w Mirosławcu w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Mieszkaniowym Gminy Mirosławiec na lata 2012-2016” oraz realizacja przeprowadzonych remontów mieszkań komunalnych w 2016 roku.
  6. Informacja na temat realizacji Uchwały Nr XXIII/197/2012 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 października 2012 r. w sprawie ustalenia zasad polityki czynszowej na terenie Gminy i Miasta Mirosławiec w 2016 roku.
  7. Zaopiniowanie projektów uchwał.
  8. Wolne wnioski i zapytania.
  9. Zamknięcie posiedzenia.

Ad.1

Otwarcie 25  posiedzenia Komisji Gospodarki i Budżetu.

O godz. 1300 Przewodniczący Komisji Gospodarki i Budżetu Piotr Suchojad otworzył 25  posiedzenie Komisji, witając członków Komisji oraz zaproszonych gości.

Ad.2

Stwierdzenie quorum.

Przewodniczący Komisji po przeanalizowaniu listy obecności poinformował, iż w posiedzeniu uczestniczy 4 członków Komisji, co stanowi quorum pozwalające na obradowanie i podejmowanie prawomocnych decyzji.

Nieobecny: radny Józef Ryźlak, radny Grzegorz Różycki.

Ad.3

Przyjęcie porządku obrad Komisji.

Porządek obrad stanowi załącznik nr 3 do niniejszego protokołu.

Przewodniczący Komisji Piotr Suchojad zwrócił się z zapytaniem dotyczącym propozycji zmian do przedłożonego porządku obrad.

W związku z brakiem zmian do przedłożonego porządku obrad przystąpiono do realizacji kolejnego punktu.

Ad.4

Przyjęcie protokołu  z poprzedniego  posiedzenia  Komisji.

W związku z brakiem zastrzeżeń przystąpiono do przyjęcia protokołu z 24 posiedzenia Komisji.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przyjęła protokół z 24  posiedzenia Komisji.

Ad.5

Informacja na temat realizacji Uchwały Nr XVIII/157/2012 Rady Miejskiej w Mirosławcu w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Mieszkaniowym Gminy Mirosławiec na lata 2012-2016” oraz realizacja przeprowadzonych remontów mieszkań komunalnych w 2016 roku.

Na posiedzenie Komisji przybyli: Roman Stefaniak- Dyrektor ZECWiK oraz Grzegorz Małecki- Kierownik działu gospodarki mieszkaniowej spółki ZECWiK.

W/w informacja stanowi załącznik nr 4 do niniejszego protokołu.

Grzegorz Małecki poinformował, iż Wieloletni program gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mirosławiec  na lata 2012-2016 pierwotnie zakładał wykonanie  następujących prac: docieplenie ścian budynku mieszkalnego w miejscowości Jabłonkowo (wykonano w 2012 roku), wymianę pokrycia dachowego budynku mieszkalnego przy ul. Wolności 5 w Mirosławcu (remont nie został wykonany z powodu braku zabezpieczenia środków finansowych przez pozostałych współwłaścicieli), wymianę pokrycia dachowego budynku mieszkalnego przy ul. Orlej 6 w Mirosławcu( budynek nie stanowi mienia gminnego na skutek wykupu ostatniego lokalu gminnego w 2012 roku), wymianę pokrycia dachowego budynku mieszkalnego przy ul. Zamkowa 31 w Mirosławcu (remont nie został wykonany
z powodu braku zabezpieczenia środków finansowych przez współwłaściciela), remont instalacji elektrycznych (w ciągu roku na bieżąco były wykonywane remonty instalacji elektrycznych), wymianę stolarki okiennej i drzwiowej  (z uwagi na brak środków finansowych nie zostały wymienione okna w 2016 roku, lista osób które złożyły podania o wymianę stolarki okiennej i drzwiowej zostanie uwzględniona w planach wymiany stolarki w 2017 roku). Ponadto w 2016 roku wykonano dodatkowe  prace które nie zostały   ujęte w planie: wymiana pokrycia dachowego na budynku wspólnoty przy ul. Wałeckiej 9 w Mirosławcu, roboty wg zaleceń kominiarskich, roboty związane z naprawą bramy wjazdowej przy ul. Parkowej 2. Dodał, iż w pierwotnych założeniach z 2012 roku przewidywano na 2016 rok wydatki na remonty w kwocie 201.000,00 zł. W związku z koniecznością zweryfikowania oczekiwań Spółki co do partycypacji Gminy w udziale kosztów remontów zasobu gminnego, Spółka miała do dyspozycji kwotę w wysokości 94.400,00 zł.

Roman Stefaniak poinformował, iż znaczny wpływ na nie wykonanie planu miał fakt, iż w ciągu 2016 roku zgłosił się współwłaściciel budynku wspólnoty mieszkaniowej przy ulicy Wałeckiej 9 w Mirosławcu z chęcią partycypacji w kosztach remontu dachu, który pierwotnie Spółka zamierzała remontować w 2013 roku. Na ówczesny okres współwłaściciel nie dysponował środkami finansowymi pozwalającymi na partycypację w kosztach remontu.  Mając jednak na uwadze zapisy zawarte w protokole z przeglądu budowlanego, jak również brak ciągłości w dysponowaniu przez współwłaściciela środkami finansowymi Spółka zdecydowała się na przystąpienie do w/w remontu zmieniając plan na 2016 rok. Ponadto w pierwszej kolejności należało zabezpieczyć środki finansowe na wykonanie wzmocnienia budynku przy ul. Wolności 5, co w rezultacie skutkowało zabezpieczeniem na ten cel prawie połowy z dysponowanej kwoty przeznaczonej na remonty tj. 44.070,00 zł. Z uwagi na nagłe i nieprzewidziane sytuacje Spółka zmuszona jest niejednokrotnie na wydatkowanie środków pieniężnych na pilne i nieprzewidziane  prace remontowe, co dodatkowo utrudnia realizację zaplanowanych prac.

Radny Wasilij Głuscow poinformował, iż środki finansowe w planie finansowym spółki są o połowę mniejsze.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż w momencie uzyskania środków z poręczeń, następuje zwiększenie kwoty na rzecz Spółki z przeznaczeniem na  prace remontowe.

Radny Wasilij Głuscow wyraził opinie, iż nie zawsze udaje się zrealizować wszystko to, co było zaplanowane. Zwrócił się z zapytaniem, czy w kolejnych latach również planowane będą remonty?

 Roman Stefaniak poinformował, iż w pierwszej kolejności wykonywane będą pilne remonty. Spółka jako współudziałowiec w budynku przy ulicy Wolności 5 w Mirosławcu  zdecydowała się wyłożyć całość środków finansowych na wykonanie wzmocnienia budynku, które to następnie proporcjonalnie, w zależności od posiadanych udziałów będzie musiała odzyskać od pozostałych współwłaścicieli.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do przyjęcia informacji na temat realizacji Uchwały Nr XVIII/157/2012 Rady Miejskiej w Mirosławcu w sprawie przyjęcia „Wieloletniego Programu Gospodarowania Zasobem Mieszkaniowym Gminy Mirosławiec na lata 2012-2016” oraz realizacja przeprowadzonych remontów mieszkań komunalnych w 2016 roku.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przyjęła w/w informację.

Ad.6

Informacja na temat realizacji Uchwały Nr XXIII/197/2012 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 października 2012 r. w sprawie ustalenia zasad polityki czynszowej na terenie Gminy i Miasta Mirosławiec w 2016 roku.

W/w informacja stanowi załącznik nr 5 do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż od 2017 roku obowiązuje już uchwała Nr XXV/215/2016 w sprawie  „Wieloletniego programu gospodarowania mieszkaniowym zasobem Gminy Mirosławiec na lata 2017-2021", która zawiera również stawki polityki czynszowej.

Radny Paweł Krawczyk poinformował, iż w załączniku nr 3 podana została ilość lokali gminnych w budynkach wspólnot mieszkaniowych. Z uwagi na pojedyńczą ilość lokali zwrócił się z propozycją, aby ponowić propozycję wykupu mieszkania przez najemców z zastosowaniem bonifikaty.

Dyrektor ZECWiK poinformował, iż nie można nikogo zmusić do wykupu mieszkania.

Burmistrz Mirosławca zaproponował, aby ponowić pismo  do najemców z propozycją wykupu mieszkań.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do przyjęcia informacji na temat realizacji Uchwały Nr XXIII/197/2012 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 października 2012 r. w sprawie ustalenia zasad polityki czynszowej na terenie Gminy i Miasta Mirosławiec w 2016 roku.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie przyjęła w/w informację.

O godz. 1320 posiedzenie Komisji opuścił Dyrektor ZECWiK Roman Stefaniak oraz Kierownik działu mieszkaniowego spółki ZECWiK Grzegorz Małecki.

Ad.7

Zaopiniowanie projektów uchwał.

Sekretarz Gminy poinformowała niniejszy projekt uchwały zawiera kryteria naboru do klas pierwszych szkół podstawowych wraz z ich wartością punktową oraz określa dokumenty niezbędne do ich potwierdzenia w postępowaniu rekrutacyjnym wobec kandydatów zamieszkałych poza obwodem szkoły.  Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. przepisy wprowadzające ustawę-  Prawo oświatowe z dniem 26 stycznia 2017 r.  zostały uchylone przepisy Rozdziału 2 dotyczące przyjmowania do publicznych przedszkoli, publicznych innych form wychowania przedszkolnego, publicznych szkół i publicznych  placówek, ustawy o systemie oświaty.  Również w dniu 26 stycznia 2017 r. weszły w życie przepisy Rozdziału 6, które upoważniają radę gminy do wydania uchwał w sprawie określenia kryteriów naboru do klas pierwszych szkół podstawowych wobec kandydatów zamieszkałych poza  obwodem szkoły.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę i Miasto Mirosławiec.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę i Miasto Mirosławiec.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 6 do niniejszego protokołu.

Radny Paweł Krawczyk poinformował, iż w zapisach uzasadnienia znajduje się błąd pisemny tzn. uzasadnienie zostało powielone z uzasadnienia projektu uchwały w sprawie kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do szkół podstawowych prowadzonych przez Gminę i Miasto Mirosławiec.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż w stosunku do poprzedniej uchwały zmianie uległ zapis w § 1 pkt. 4 tj. zamiast zapisu w brzmieniu: „pochodzenie kandydata z rodziny objętej nadzorem kuratorskim lub wsparciem asystenta rodziny - 2 punkty” zawarty został zapis w brzmieniu: „ zadeklarowanie przez rodziców lub prawnych opiekunów pobytu kandydata w przedszkolu powyżej 5 godzin dziennie- 2 punkty”.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli  i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę i Miasto Mirosławiec.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie kryteriów drugiego etapu postępowania rekrutacyjnego do publicznych przedszkoli i oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych prowadzonych przez Gminę i Miasto Mirosławiec.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 7  do niniejszego protokołu.

 

Sekretarz Gminy poinformowała, iż w związku z prowadzoną procedurą zmiany administracyjnej granic miasta Mirosławiec wymagana jest uchwała Rady Miejskiej opiniująca prognozowaną zmianę  granic. Konsultacje zostały przeprowadzone zgodnie z Uchwałą Nr XXXVIII/320/2014 z dnia 27 lutego 2014 r. w sprawie zasad i trybu konsultacji społecznych z mieszkańcami Gminy Mirosławiec w dniach od 17 stycznia 2017 r. do 7 lutego 2017 r. Podczas trwania konsultacji społecznych nikt z mieszkańców ani właścicieli nieruchomości położonych w granicach proponowanej zmiany w obrębie Mirosławiec 34 (0034) nie zgłosił uwag do projektu zmiany granic administracyjnych Mirosławca.

Przewodniczący Komisji  zwrócił się z zapytaniem o podział działek budowlanych, które planowane są do sprzedaży?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż działki budowlane na ulicy Akacjowej wystawione mają zostać do sprzedaży w marcu br.

Przewodniczący Komisji  zwrócił się z zapytaniem czy zostały opracowane kryteria sprzedaży działek na Osiedlu Ptasim oraz  czy został już określony czas na wybudowanie nieruchomości?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż w powyższej sprawie nie zostały ustalone żadne kryteria.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie opinii dotyczącej zmiany granic administracyjnych miasta Mirosławiec.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie opinii dotyczącej zmiany granic administracyjnych miasta Mirosławiec.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 8  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż zgodnie z zapisami ustawy o ochronie zwierząt w znowelizowanej ustawie  zadanie publiczne gmin  polega na opracowaniu programu opieki nad zwierzętami za który gmina odpowiada. Rada gminy  wypełniając obowiązek, o którym mowa w art. 11a ust. 1, określa, w drodze  uchwały, corocznie do dnia 31 marca, program opieki nad zwierzętami bezdomnymi  oraz zapobiegania bezdomności zwierząt. Ponadto zwrócono się również o opinię o przedłożonym programie do Powiatowego Lekarza Weterynarii oraz dwóch Kół Łowieckich, które wydały pozytywną opinię o niniejszym projekcie uchwały. 

Radny Grzegorz Plewa zwrócił się z zapytaniem dotyczącym opłaty ponoszonej w związku z oddaniem bezdomnego psa do schroniska.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż na rzecz schroniska uiszczana jest składka określona w zawartej umowie.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały  w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Mirosławiec w 2017 r.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przyjęcia programu opieki nad zwierzętami bezdomnymi oraz zapobiegania bezdomności zwierząt na terenie Gminy Mirosławiec w 2017 r.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 9  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy Monika Stąporek poinformowała, iż regulamin korzystania z cmentarzy komunalnych w gminie Mirosławiec ustala zasady korzystania z cmentarza, a także zapewnia należyte utrzymanie porządku i urządzeń użytku publicznego. Ponadto regulamin stanowi dodatkową informację dla rodzin zmarłych i odwiedzających groby o sposobie załatwiania spraw związanych z pochówkiem, rezerwacją miejsc oraz kontaktów z zarządcą i osobami odpowiedzialnymi za nadzorowanie terenu cmentarza.

Przewodniczący Komisji zwrócił się z zapytaniem o wolne miejsca na cmentarzu w Mirosławcu?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż w chwili obecnej trwa weryfikacja opłat za wykupienie miejsca grzebalnego na okres 20 lat oraz z tytułu przedłużenia prawa do użytkowania grobu na cmentarzu na okres następnych 20 lat, od daty wygaśnięcia poprzedniej opłaty. Po weryfikacji opłat na grobach pojawią się informacje o konieczności  dokonania płatności. Jeśli płatności nie zostaną uiszczone w ustalonym terminie, groby zostaną zlikwidowane. Być może spowoduje to, że w środkowej części cmentarza uda się uzyskać dodatkowe wolne miejsca.

Przewodniczący Komisji poinformował, iż przedmiotowy regulamin musiałby się pojawić przed wejściem na cmentarze komunalne.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały  w sprawie regulaminu korzystania z cmentarzy komunalnych na terenie Gminy Mirosławiec.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie regulaminu korzystania z cmentarzy komunalnych na terenie Gminy Mirosławiec.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 10  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż opłaty za korzystanie z cmentarzy komunalnych w Mirosławcu, Hankach, Jabłonowie pobierane były dotychczas na podstawie uchwały Nr XXVI/231/2013 Rady Miejskiej w Mirosławcu z dnia 30 stycznia 2013 r. Z opłat za korzystanie z cmentarzy komunalnych, wnoszonych raz na 20 lat, gmina zobowiązana jest do ich otrzymania tj. zapewnienie czystości, wywozu odpadów, pielęgnacji zieleni, wnoszenia opłat za wodę i energię elektryczną oraz utrzymywania obiektów.  Ze względu na fakt, że wpływy z opłat cmentarnych pobrane w ubiegłych latach nie w pełni pokrywały wydatki ponoszone przez Gminę na ten cel, należy podwyższyć opłaty za korzystanie z cmentarzy  i urządzeń komunalnych na cmentarzach komunalnych gminy.

Radny Wasilij Głuscow zwrócił się z zapytaniem o cmentarz znajdujący się w Bronikowie?

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż cmentarz należy do Parafii.

Sekretarz Gminy dodała, iż w niniejszym projekcie uchwały pojawił się zapis w brzmieniu: „opłata jednorazowa w wysokości 150 zł za wejście lub wjazd na cmentarz w celu wykonania prac remontowo-budowlanych, prac kamieniarskich, czynności ekshumacyjnych.

W związku z brakiem dalszych pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy i urządzeń cmentarnych na cmentarzach komunalnych gminy.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie ustalenia opłat za korzystanie z cmentarzy i urządzeń cmentarnych na cmentarzach komunalnych gminy.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 11  do niniejszego protokołu.

Skarbnik Gminy Alicja Michor poinformowała, iż zmniejszeniu ulegają dochody budżetowe w kwocie ogółem 896.354,00 zł w związku: z informacją Ministra Rozwoju
 i Finansów z dnia 27 stycznia 2017 r. o wynikających z ustawy budżetowej na 2017 rok rocznych kwotach poszczególnych części subwencji ogólnej, a także o planowanych na 2017 rok dochodach z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych  w kwocie 206.354,00 zł, zmniejszeniem planowanej kwoty dotacji celowej na 2017 rok w ramach programów finansowanych z udziałem środków europejskich w kwocie 679.000,00 zł,  ze zmniejszoną kwotą ustalonych na 2017 rok wielkością  dochodów budżetu państwa związanych z realizacją zadań zleconych jst na podstawie pisma FB-1.3111.28.2.2017.MR z dnia 7 lutego 2017 r. w kwocie 11.000,00 zł. Przemieszczenia wydatków wynikają  z dostosowania  planu do przewidywanego  wykonania na dzień 28 lutego w kwocie 11.000,00 zł.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Mirosławiec na 2017 rok.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy i Miasta Mirosławiec na 2017 rok.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 12  do niniejszego protokołu.

Skarbnik Gminy poinformowała, iż przedmiotowym projekcie uchwały w wykazie przedsięwzięć podane zostały kosztorysowe kwoty planowanych zadań. Dodała, iż na 2017 rok zaplanowanych zostało bardzo wiele inwestycji.

Burmistrz Mirosławca dodał, iż w wykazie przedsięwzięć nie zostały ujęte kwoty dofinansowań. Ponadto nie zostały jeszcze podpisane umowy o dofinansowanie zadań dotyczących budowy kanalizacji sanitarnej wraz ze zbiornikiem na ścieki we wsi Orle i Próchnowie

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały zmieniającej uchwałę w sprawie Wieloletniej prognozy finansowej Gminy i Miasta Mirosławiec na lata 2017-2026.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały zmieniający uchwałę w sprawie Wieloletniej prognozy finansowej Gminy i Miasta Mirosławiec na lata 2017-2026.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 13  do niniejszego protokołu.

Skarbnik Gminy poinformowała, iż kredyt przeznaczony zostanie na sfinansowanie planowanego deficytu budżetu Gminy oraz na spłatę wcześniej zaciągniętych zobowiązań wynikających z zaciągniętych kredytów. Poza sfinansowaniem deficytu budżetowego planowany kredyt zostanie przeznaczony na sfinansowanie zaplanowanych w budżecie Gminy na 2017 r. zadań inwestycyjnych.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 14  do niniejszego protokołu.

Skarbnik Gminy poinformowała, iż przedkładany projekt uchwały jest niezbędny  do wystąpienia z wnioskiem do BGK w Szczecinie o udzielenie pożyczki  w 2017 roku w wysokości 679.000,00 zł  na wyprzedzające finansowanie operacji pn. „Przebudowa  ulicy Sprzymierzonych w m. Mirosławiec, odcinek od skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 177 do istniejącego przepustu”.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z budżetu państwa na wyprzedzające finansowanie zadania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w Banku Gospodarstwa Krajowego.   

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie zaciągnięcia pożyczki z budżetu państwa na wyprzedzające finansowanie zadania w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020 w Banku Gospodarstwa Krajowego.   

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 15  do niniejszego protokołu.

Sekretarz Gminy poinformowała, iż zgodnie z zawarta umową z dnia 9 grudnia 2016 r. pomiędzy Gmina i Miastem Mirosławiec a Województwem Zachodniopomorskim, Gmina i Miasto Mirosławiec otrzyma dotacje celową na realizacje projektu p.n. „Dobra przestrzeń – Plan rewitalizacji dla Gminy i Miasta Mirosławiec na lata 2017-2024”.  Najważniejszym celem projektu jest wsparcie gminy w tworzeniu procesów zmierzających  do rewitalizacji obszarów zdegradowanych, poprzez pomoc w przygotowaniu programu rewitalizacji służącego rozwiązywaniu problemów rewitalizacyjnych na obszarze wymagającym szczególnej interwencji z uwzględnieniem lokalnej specyfiki i uwarunkowań gminy. Ponadto projekt ma upowszechnić rozumienie rewitalizacji jako procesów kompleksowych, interdyscyplinarnych przemian ukierunkowanych na wyprowadzenie obszaru zdegradowanego z kryzysu. Działania powinny wzmocnić zdolność gminy do tworzenia mechanizmów partycypacji społecznej oraz angażowania mieszkańców, podmiotów publicznych, prywatnych oraz innych interesariuszy w przygotowanie programów rewitalizacji.

W związku z brakiem pytań przystąpiono do zaopiniowania projektu uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Programu Rewitalizacji w ramach projektu p.n. „Dobra Przestrzeń- Plan Rewitalizacji dla Gminy i Miasta Mirosławiec na lata 2017-2024”.

Głosowanie:

Za-4

Przeciw-0

Wstrzymało się-0

W wyniku głosowania, Komisja Gospodarki i Budżetu w głosowaniu jawnym, jednogłośnie, pozytywnie zaopiniowała projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia Programu Rewitalizacji w ramach projektu p.n. „Dobra Przestrzeń- Plan Rewitalizacji dla Gminy  i Miasta Mirosławiec na lata 2017-2024”.

Projekt uchwały stanowi załącznik nr 16  do niniejszego protokołu.

Ad.8

Wolne wnioski i zapytania.

Radny Grzegorz Plewa zwrócił się z zapytaniem dotyczącym załatania dziur w nawierzchni na ulicy Tęczowej? Dodał, iż najgorsza sytuacja jest na drodze pomiędzy istniejącymi stawkami.

Burmistrz Mirosławca poinformował, iż w pierwszej kolejności ziemia musi wchłonąć wodę powstałą po roztopach i opadach deszczu.

Ad.9

Zamknięcie posiedzenia Komisji.

W związku z wyczerpaniem porządku obrad Przewodniczący  Komisji Gospodarki i Budżetu Piotr Suchojad  o godz. 1420  zamknął  25  posiedzenie Komisji.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Lidia Cybulska 29-03-2017 09:49:44
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Lidia Cybulska 29-03-2017
Ostatnia aktualizacja: Lidia Cybulska 29-03-2017 09:49:44