UCHYLONA uchwałą nr XXIV/212/2012 z dnia 29 listopada 2012 r. w sprawie regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mirosławiec
Dz.Urz. Woj. Zachpom. 2006 r. Nr 77, poz. 1338
UCHWAŁA Nr XLV / 243 /2006
Rady Miejskiej w Mirosławcu
z dnia 24 kwietnia 2006 roku
w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i miasta Mirosławiec
Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 15 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym / tekst jednolity Dz. U. Z 2001 r. Nr 142, poz. 1591 z późn. zm./ oraz art. 4 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach jednolity tekst z 2005 r. Dz. U. Nr 236 poz. 2008, w związku z art. 10 ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o zmianie ustawy o odpadach oraz zmianie niektórych innych ustaw / Dz.U. z 2005 r. Nr. 175, poz. 1458 / - uchwala się szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na terenie gminy Mirosławiec w formie „Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Mirosławiec”.
Rozdział I. Postanowienia Ogólne
§ 1
Regulamin ustala szczegółowe zasady utrzymania czystości i porządku na nieruchomościach znajdujących się na terenie gminy Mirosławiec zwanej dalej „gminą” oraz zasady gospodarowania odpadami komunalnymi w granicach administracyjnych gminy.
Podstawy prawne regulaminu:
ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku
w gminach (tekst jednolity z 2005 r. Dz. U. Nr 236 poz. 2008 )
ustawa z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz. U. nr 62 poz. 628 z późn. zm.).
§ 2
Ilekroć w regulaminie jest mowa o:
bazie - rozumie się przez to teren utwardzony, ogrodzony, z pomieszczeniami socjalnymi odpowiadającymi przepisom sanitarnym, bhp itp. Powinna ona spełniać wszystkie wymogi wynikające z przepisów ustawy Prawo Budowlane i Prawo Ochrony Środowiska, a ponadto być zlokalizowana zgodnie z planem zagospodarowania przestrzennego,
chodniku - rozumie się przez to wydzieloną część drogi publicznej służącą dla ruchu pieszego położoną bezpośrednio przy granicy nieruchomości,
nieczystościach płynnych - rozumie się przez to ścieki socjalno-bytowe odprowadzane do zbiorczej sieci kanalizacyjnej lub czasowo gromadzone w szczelnych zbiornikach bezodpływowych, przydomowych oczyszczalniach ścieków,
odbierającym odpady - należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorstwo upoważnione, w rozumieniu przepisów ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do świadczenia usług w zakresie zbiórki , transportu odpadów komunalnych i ich selektywnego odbioru, posiadają pozwolenie na świadczenie usług w zakresie wywozu tych odpadów,
odbierającym nieczystości płynne - należy przez to rozumieć jednostkę organizacyjną lub przedsiębiorstwo upoważnione, w rozumieniu przepisów ustawy z 13.09.1996r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach, do świadczenia usług w zakresie opróżniania zbiorników bezodpływowych i transportu nieczystości płynnych, posiadającą pozwolenie na świadczenie usług w zakresie wywozu nieczystości płynnych,
odpadach budowlanych i rozbiórkowych - rozumie się przez to odpady powstające podczas przeprowadzania robót budowlanych,
odpadach komunalnych - należy przez to rozumieć odpady powstające w gospodarstwach domowych, a także odpady nie zawierające odpadów niebezpiecznych pochodzące od innych wytwórców odpadów, które ze względu na swój charakter lub skład są podobne do odpadów powstających w gospodarstwach domowych; do odpadów komunalnych zaliczamy segregowane odpady niebezpieczne powstające w gospodarstwach domowych, odpady organiczne, odpady resztowe, surowce wtórne, odpady wielkogabarytowe oraz odpady budowlane i rozbiórkowe.
odpadach niebezpiecznych - rozumie się przez to odpady w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2001 r., Nr 62, poz. 628 z późn. zm.),
odpadach organicznych - rozumie się przez to odpady, które ulegają tlenowemu lub beztlenowemu rozkładowi przy udziale mikroorganizmów,
odpadach resztowych - rozumie się przez to odpady komunalne, z których wyodrębniono surowce wtórne, odpady organiczne, odpady niebezpieczne, odpady wielkogabarytowe, odpady budowlane i rozbiórkowe,
odpadach wielkogabarytowych - należy przez to rozumieć odpady z gospodarstw domowych, które ze względu na duże rozmiary lub masę nie mieszczą się w typowych pojemnikach do odbioru odpadów, stanowiących wyposażenie nieruchomości,
pojemnikach do gromadzenia odpadów - należy przez to rozumieć znormalizowane i sprawne pojemniki, przystosowane do opróżniania przez pojazdy specjalne do wywozu odpadów komunalnych,
posiadaczu odpadów - rozumie się przez to każdego, kto faktycznie włada odpadami (wytwórcę odpadów, inną osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną), z wyłączeniem prowadzącego działalność w zakresie transportu odpadów; domniemywa się, że władający powierzchnią ziemi jest posiadaczem odpadów znajdujących się na nieruchomości,
psach agresywnych - rozumie się przez to psy w rozumieniu przepisów określających wykaz ras psów uznawanych za agresywne,
recyklingu - rozumie się przez to taki odzysk, który polega na powtórnym przetwarzaniu substancji lub materiałów zawartych w odpadach w procesie produkcyjnym w celu uzyskania substancji lub materiału o przeznaczeniu pierwotnym lub o innym przeznaczeniu, w tym też recykling organiczny, z wyjątkiem odzysku energii,
recyklingu organicznym - rozumie się przez to obróbkę tlenową, w tym kompostowanie lub beztlenową odpadów, które ulegają rozkładowi biologicznemu w kontrolowanych warunkach przy wykorzystaniu mikroorganizmów, w wyniku której powstaje materia organiczna lub metan; składowanie na składowisku odpadów nie jest traktowane jako recykling organiczny,
remoncie - należy przez to rozumieć wykonywanie w istniejącym obiekcie budowlanym robót budowlanych polegających na odtworzeniu stanu pierwotnego, a nie stanowiących bieżącej konserwacji, przy czym dopuszcza się stosowanie wyrobów budowlanych innych niż użyto w stanie pierwotnym,
robotach budowlanych - należy przez to rozumieć budowę, a także prace polegające na przebudowie, montażu, remoncie lub rozbiórce obiektu budowlanego,
selektywnej zbiórce odpadów - należy przez to rozumieć wyodrębnianie z odpadów surowców wtórnych do ponownego wykorzystania, odpadów przeznaczonych do kompostowania, odpadów niebezpiecznych, odpadów wielkogabarytowych, odpadów budowlanych i rozbiórkowych, odpadów przeznaczonych do składowania na składowisku (odpadów resztowych),
spalarni odpadów - rozumie się przez to zakład w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach,
stacji zlewnej - rozumie się przez to instalacje i urządzenia zlokalizowane przy kolektorach sieci kanalizacyjnej lub przy oczyszczalniach ścieków służące do przyjmowania nieczystości płynnych dowożonych specjalistycznymi pojazdami z miejsc ich gromadzenia,
surowcach wtórnych - rozumie się przez to odpady nadające się do powtórnego przetworzenia: papier i tektura, szkło, plastik (tworzywa sztuczne), metale,
ściekach socjalno-bytowych - rozumie się przez to ścieki z budynków przeznaczonych na pobyt ludzi, z osiedli mieszkaniowych oraz z terenów usługowych, powstające w szczególności w wyniku ludzkiego metabolizmu oraz funkcjonowania gospodarstw domowych,
terenie budowy - należy przez to rozumieć przestrzeń, w której prowadzone są roboty budowlane wraz z przestrzenią zajmowaną przez urządzenia zaplecza budowy,
termicznym przekształcaniu odpadów - rozumie się przez to spalanie odpadów w rozumieniu przepisów ustawy o odpadach,
urządzeniach kanalizacyjnych - rozumie się przez to sieci kanalizacyjne, wyloty urządzeń kanalizacyjnych służących do wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi oraz urządzenia podczyszczające i oczyszczające ścieki oraz przepompownie ścieków,
władających nieruchomościami - należy przez to rozumieć właścicieli, współwłaścicieli, użytkowników wieczystych oraz jednostki organizacyjne i osoby posiadające nieruchomości w zarządzie lub użytkowaniu, a także inne podmioty władające nieruchomością,
wytwórcach odpadów - rozumie się przez to każdego, którego działalność lub bytowanie powoduje powstawanie odpadów, oraz każdego, kto przeprowadza wstępne przetwarzanie, mieszanie lub inne działania powodujące zmianę charakteru lub składu tych odpadów; wytwórcą odpadów powstających w wyniku świadczenia usług w zakresie budowy, rozbiórki, remontu obiektów, czyszczenia zbiorników lub urządzeń oraz sprzątania, konserwacji i napraw jest podmiot, który świadczy usługę, chyba że umowa o świadczenie usługi stanowi inaczej,
zbieraniu odpadów - rozumie się przez to każde działanie, w szczególności umieszczanie w pojemnikach, segregowanie i magazynowanie odpadów, które ma na celu przygotowanie ich do transportu do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania,
zbiornikach bezodpływowych - należy przez to rozumieć szczelne zbiorniki nie posiadające odpływu i połączenia z siecią kanalizacyjną, w których gromadzone są czasowo nieczystości płynne,
zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym - należy przez to rozumieć sprzęt elektryczny i elektroniczny w rozumieniu przepisów ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym,
zwartej zabudowie mieszkaniowej - rozumie się przez to układ zespołu budynków przylegających jednocześnie na obu przeciwległych granicach do budynków położonych na sąsiednich działkach,
zwierzętach bezdomnych - rozumie się przez to zwierzęta domowe lub gospodarskie, które uciekły, zabłąkały się lub zostały porzucone przez człowieka, a nie ma możliwości ustalenia ich właściciela lub innej osoby, pod której opieką trwale dotąd pozostawały,
zwierzętach domowych - rozumie się przez to zwierzęta tradycyjnie przebywające wraz z człowiekiem w jego domu lub innym odpowiednim pomieszczeniu, utrzymywane przez człowieka w charakterze jego towarzysza,
zwierzętach gospodarskich - rozumie się przez to zwierzęta gospodarskie w rozumieniu przepisów o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich,
Zarządzający Składowiskiem Odpadów - należy przez to rozumieć podmiot zajmujący się unieszkodliwianiem odpadów oraz prowadzący działalność w zakresie odzysku odpadów komunalnych, posiadający następujące instalacje do odzysku i unieszkodliwiania odpadów jak: kompostownia odpadów organicznych, sortownia dla odzysku surowców wtórnych, instalacja do odzysku odpadów budowlanych i rozbiórkowych, stacja recyklingu do zbiórki odpadów wielkogabarytowych i innych frakcji, w tym odpadów niebezpiecznych oraz składowisko do składowania odpadów resztowych.
Zakład Gospodarki Odpadami - należy przez to rozumieć podmioty gospodarcze świadczące usługi w zakresie zbierania odpadów od podmiotów gospodarczych i właścicieli posesji indywidualnych.
zabudowie wielorodzinnej - należy przez to rozumieć zabudowę budynkami
wielo mieszkaniowymi i wielo lokalowymi, o wielu wejściach , liczących więcej niż trzy kondygnacje mieszkalne / parter, pierwsze i drugie piętro /.
§ 3
Jeżeli nieruchomość jest zabudowana budynkiem /ami wielo lokalowym /i, w których ustanowiono odrębną własność lokali, obowiązki właściciela nieruchomości obciążają osoby sprawujące zarząd nieruchomością wspólną, w rozumieniu przepisów ustawy o własności lokali lub właścicieli lokali, jeżeli zarząd nie został wybrany.
Rozdział II. Odpowiedzialność za utrzymanie czystości i porządku
§ 4
Władający nieruchomościami położonymi w granicach administracyjnych gminy zobowiązani są do:
utrzymywania czystości, porządku oraz należytego stanu sanitarno-higienicznego na terenie nieruchomości a także terenów przyległych do jezior / plaże / i przystanków autobusowych,
zapewnienia usuwania z terenu nieruchomości selektywnie gromadzonych odpadów komunalnych oraz nieczystości płynnych w taki sposób, aby nie stwarzały one zagrożenia dla środowiska,
uprzątania śniegu, błota oraz lodu z chodników bezpośrednio przylegających do tych nieruchomości, a także usuwania z dachów sopli lodu oraz nawisów śnieżnych, znajdujących się nad chodnikami. Do uprzątnięcia chodnika, na którym jest dopuszczony płatny postój lub parkowanie pojazdów samochodowych zobowiązany jest czerpiący pożytki.
prowadzenia w opisanym niżej zakresie selektywnego zbierania i przekazywania do odbioru następujących odpadów komunalnych:
1 / odpady opakowaniowe /łącznie/ wraz z papierem, tekturą tekstyliami i metalami odbierane są:
a) na obszarach wiejskich w cyklu dwumiesięcznym,
b) w miastach w zabudowie jednorodzinnej, w cyklu miesięcznym, w zabudowie wielorodzinnej na bieżąco,
2/ odpady niebezpieczne odbierane są:
a) na obszarach wiejskich w cyklu miesięcznym,
b) w miastach i w zabudowie jednorodzinnej w cyklu miesięcznym, w zabudowie wielorodzinnej na bieżąco,
c) tereny przyległe do jezior /plaże, przystanie, przystanki autobusowe/ odbierane są na bieżąco,
3/ odpady wielkogabarytowe odbierane są:
a) od mieszkańców wsi w cyklu kwartalnym,
b) w miastach w zabudowie jednorodzinnej, a także wielorodzinnej w cyklu dwumiesięcznym,
4/ odpady budowlane i zielone z pielęgnacji ogrodów będą odbierane na indywidualne
zgłoszenie,
5/ odpady nie selekcjonowane odbierane są:
a) na obszarach wiejskich w cyklu dwutygodniowym,
b) w miastach i w zabudowie jednorodzinnej w cyklu tygodniowym , w zabudowie wielorodzinnej w cyklu dwa razy w tygodniu,
§ 5
1. Obowiązek uprzątnięcia, o którym mowa w § 4 ust. 3, powinien być zrealizowany poprzez:
Odgarnięcie śniegu, błota i lodu w miejsca nie powodujące zakłóceń w ruchu pieszych lub pojazdów oraz nie utrudniające spływu wód do kanalizacji deszczowej. Nie wolno sypać pryzm wokół drzew ze względu na zasolenie śniegu i możliwość spowodowania przez sól ich uszkodzenia lub zniszczenia. Nadmierne ilości nagromadzonego śniegu usuwane będą przez zakład sprzątający miasto.
Likwidację lub co najmniej ograniczenie śliskości jezdni i chodnika poprzez:
posypywanie jezdni solą lub zraszaniem roztworem soli
posypywanie nawierzchni chodników piaskiem.
2. Nie należy stosować soli i roztworów soli na nawierzchniach betonowych oraz na nawierzchniach przepuszczalnych i spękanych. W takich miejscach lód powinno się zwalczać przez jego mechaniczne usuwanie z użyciem narzędzi ręcznych i mechanicznych.
§ 6
Wykonanie obowiązków władających nieruchomościami na terenie budowy należy do kierownika budowy.
§ 7
Organizatorzy imprez publicznych zobowiązani są do:
zabezpieczenia odpowiedniej ilości szaletów i pojemników na odpady stosownie do liczby uczestników,
zapewnienia utrzymania ładu i porządku w trakcie imprezy,
ograniczenia w okresie zimowym śliskości dróg.
§ 8
Mycie samochodów i innych pojazdów może odbywać się w myjniach lub na własnych posesjach pod warunkiem że powstające ścieki odprowadzane są do kanalizacji sanitarnej lub gromadzone są w sposób umożliwiający ich usunięcie. Ścieki takie nie mogą być odprowadzane bezpośrednio do zbiorników wodnych lub ziemi,
§ 9
Dopuszcza się dokonywanie doraźnych napraw i regulacji samochodów na własnych posesjach pod warunkiem, że powstające odpady będą gromadzone w sposób nie powodujący zanieczyszczenia środowiska.
§ 10
Obowiązki utrzymania czystości i porządku na drogach publicznych należą do zarządcy drogi z zastrzeżeniem § 4 pkt 3.
§ 11
Na terenie gminy, mając na uwadze zasady utrzymania czystości i porządku, zabrania się:
a/ spalania odpadów w tym niebezpiecznych i szkodliwych na powierzchni ziemi oraz w instalacjach grzewczych budynków; dopuszcza się spalanie odpadów z drewna nie zawierającego substancji niebezpiecznych a także resztek /suchych roślin/ na ogrodach w okresie od 30 IX - do 1V.
b/ stosowania środków chemicznych szkodliwych dla środowiska dla usunięcia śniegu i lodu,
c/ niszczenia lub uszkadzania obiektów małej architektury, urządzeń wyposażenia placów zabaw, urządzeń do zbierania odpadów,
d/ umieszczania na pniach drzew afiszy, reklam, nekrologów, ogłoszeń itp.,
e/ malowania np. grafitti poza wyznaczonymi do tego ścianami,
f/ wyprowadzania psów na tereny przeznaczone dla zabaw dzieci i uprawiania sportu,
g/ zakopywania odpadów oraz padłych zwierząt domowych i gospodarskich,
h/ indywidualnego wywożenia i wysypywania odpadów stałych,
i/ wylewania nieczystości ciekłych poza wyznaczonymi do tego stacjami zlewnymi,
j/ indywidualnego opróżniania zbiorników bezodpływowych przez właścicieli nieruchomości,
k/ wykorzystywania nieczynnych studni kopanych do gromadzenia odpadów, nieczystości ciekłych i wód opadowych.
Rozdział III. Selektywna zbiórka odpadów
§ 12
Zobowiązuje się wytwórców odpadów, zarówno osoby fizyczne jak i jednostki organizacyjne do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych z wyodrębnieniem następujących grup (frakcji) odpadów:
surowce wtórne,
odpady niebezpieczne,
odpady organiczne,
odpady wielkogabarytowe,
odpady budowlane i rozbiórkowe,
odpady resztowe.
§ 13
Każdy władający nieruchomością ma obowiązek selektywnie gromadzić surowce wtórne
i przekazywać je odbierającym odpady. Dopuszcza się również do stosowania na wsiach i mieście w odpowiedniej ilości wspólnych, dużych oznaczonych kontenerów z przeznaczeniem na szkło i opakowania plastikowe
§ 14
1. Posiadacz odpadów niebezpiecznych w postaci np. baterii, świetlówek lub akumulatorów lub innych powstałych w wyniku prowadzonej przez niego działalności gospodarczej jest obowiązany do ich selektywnego zbierania, umożliwiającego późniejszy odzysk lub ich unieszkodliwiania. Odpady te winny być przekazywane podmiotom, zajmującym się zbiórką, transportem i utylizacją tego rodzaju odpadów. Podmioty te muszą dysponować odpowiednim aktualnym zezwoleniem wydanym przez właściwy organ.
2. Posiadacz odpadów niebezpiecznych w postaci baterii, świetlówek, akumulatorów lub innych, który jest osobą fizyczną nie będącą przedsiębiorcą jest obowiązany zwracać te odpady do zorganizowanych punktów ich zbierania lub wrzucać do pojemników na odpady niebezpieczne.
§ 15
Usuwanie i unieszkodliwianie zużytego sprzętu elektrycznego i elektronicznego regulują przepisy ustawy o zużytym sprzęcie elektrycznym i elektronicznym.
§ 16
Odpady wielkogabarytowe należy odbierać sprzed nieruchomości i przewozić na składowisko odpadów. Jeżeli wytwarzający odpady wielkogabarytowe nie mogą oczekiwać na dzień zorganizowanego odbioru, mogą sami zdeponować te odpady na składowisku odpadów.
§ 17
Odpady budowlane i rozbiórkowe muszą być gromadzone w pojemnikach do tego celu przeznaczonych i deponowane na składowisku odpadów lub w miejscu wskazanym przez gminę. Odpowiedzialność za gromadzenie i przekazanie tych odpadów ponosi wykonawca robót budowlanych i rozbiórkowych.
§ 18
Działając na podstawie odrębnych decyzji, podmiot, który odbiera od władających nieruchomościami na podstawie zezwolenia na odbieranie odpadów komunalnych od władających nieruchomościami, przed przekazaniem ich do miejsc odzysku lub unieszkodliwiania wskazanego w tym zezwoleniu, może prowadzić sortowanie lub kompostowanie tych odpadów w instalacjach, do których posiada tytuł prawny, z zastrzeżeniem art. 9 ust. 3 i 4 ustawy o odpadach.
§ 19
Władający nieruchomościami, na których możliwe jest kompostowanie odpadów, przede wszystkim na terenach wiejskich, są zobowiązani do prowadzenia kompostowania we własnym zakresie.
Jeżeli nie jest to możliwe, odpady takie powinny być gromadzone w odpowiednich pojemnikach na odpady organiczne.
§ 20
Zużyte materiały budowlane zawierające azbest (np. eternit) muszą być na koszt władającego nieruchomością przetransportowane przez uprawniony podmiot na składowisko odpadów niebezpiecznych, w którym znajduje się kwatera do składowania wyrobów azbestowych.
Prace polegające na usuwaniu lub naprawie wyrobów zawierających azbest mogą być wykonywane wyłącznie przez wykonawców posiadających odpowiednie wyposażenie techniczne do prowadzenia takich prac oraz zatrudniających pracowników przeszkolonych w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy przy usuwaniu i wymianie materiałów zawierających azbest. Wykonawcy powinni posiadać zezwolenie na prowadzenie działalności, w wyniku której powstają odpady niebezpieczne.
Prace związane z rozbiórką wyrobów zawierających azbest muszą być prowadzone zgodnie z przepisami określającymi sposób i warunki bezpiecznego użytkowania i usuwania wyrobów zawierających azbest.
Rozdział IV. Gromadzenie odpadów komunalnych
§ 21
Odpady komunalne, pochodzące z nieruchomości i przeznaczone do wywozu muszą być gromadzone tylko w pojemnikach do tego przeznaczonych. Odpady gromadzone w inny sposób nie będą wywożone.
§ 22
Władający nieruchomościami odpowiadają za:
wyznaczenie miejsca ustawienia pojemników,
utrzymanie czystości i porządku w miejscu ustawienia pojemników,
gromadzenie odpadów w sposób selektywny.
§ 23
Na terenie nieruchomości musi znajdować się sprzęt do zbiórki każdej z trzech frakcji odpadów, oznakowany w sposób umożliwiający ich identyfikację, zgodnie z następującym kodem barw:
kontener (pojemnik, worek) niebieski do gromadzenia surowców wtórnych,
kontener (pojemnik) brązowy do gromadzenia odpadów organicznych,
kontener (pojemnik, worek) szary do gromadzenia reszty śmieciowej.
2. Wyjątek stanowią nieruchomości, na terenie których prowadzone będzie kompostowanie odpadów organicznych - wówczas pojemnik do ich zbiórki jest zbędny.
§ 24
Każdy dom jednorodzinny musi być wyposażony w pojemnik 120 l na surowce wtórne.
W budynkach wielorodzinnych, surowce wtórne zbierane w mini kontenerach 770 l,
§ 25
Każdy dom jednorodzinny musi być wyposażony w pojemnik 140 l na odpady organiczne z kratką wentylacyjną.
W budynkach wielorodzinnych odpady organiczne są zbierane w mini-kontenerach 240 l.
§ 26
Każdy dom jednorodzinny musi być wyposażony w pojemnik 110 l na odpady resztowe.
W budynkach wielorodzinnych odpady resztowe zbierane są w mini-kontenerach 770
Każda placówka handlowa itp. wyposażona musi być w pojemnik co najmniej 140 l.
§ 27
Dopuszcza się możliwość wykorzystywania dotychczas stosowanych pojemników do zbiórki odpadów, pod warunkiem dostosowania ich do systemu określonego w niniejszym regulaminie i w Gminnym Planie Gospodarki Odpadami. Pojemniki te będą, w miarę ich zużywania, sukcesywnie wymieniane przez Zakład Gospodarki Odpadami.
§ 28
Każdy podmiot gospodarczy wytwarzający odpady musi być wyposażony w pojemniki o pojemności dostosowanej do ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów. Częstotliwość odbioru będzie określana indywidualnie i dostosowana do ilości i rodzaju wytwarzanych odpadów.
§ 29
Władający nieruchomościami, na terenie których zlokalizowane zostały pojemniki do selektywnej zbiórki odpadów, odpowiadają za korzystanie z tychże pojemników zgodnie z ich przeznaczeniem przez osoby fizyczne i podmioty gospodarcze zlokalizowane na terenie nieruchomości.
§ 30
Władający nieruchomościami zobowiązani są do udokumentowania legalnego wywozu odpadów komunalnych umową z odbierającym odpady i dowodami wpłaty za korzystanie z tych usług. Dokumenty te muszą być udostępnione do wglądu na żądanie osób uprawnionych wymienionych w § 73.
§ 31
Gmina jest obowiązana zorganizować odbieranie odpadów komunalnych i niebezpiecznych w przypadku gdy władający nieruchomościami nie zawarł umów, o których mowa w § 30. W tym celu burmistrz wydaje z urzędu decyzję, w której ustala:
obowiązek uiszczania opłat za odbieranie odpadów komunalnych,
wysokość opłat wyliczonych z zastosowaniem stawek, o których mowa w § 61,
terminy uiszczania opłat, o których mowa w pkt 1,
sposób i terminy udostępniania pojemników w celu ich opróżnienia.
Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
Decyzja jest wydawana na okres 1 roku.
Decyzja ulega przedłużeniu w drodze decyzji wydawanej z urzędu, na kolejny okres, jeżeli właściciel nieruchomości nie przedstawi, na co najmniej 3 miesiące przed upływem daty obowiązywania decyzji, umowy, w której termin rozpoczęcia wykonywania usługi nie jest późniejszy niż data utraty mocy obowiązującej decyzji.
Opłaty, o których mowa pkt 1 ppkt 2 są przychodem gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
§ 32
Pojemniki do zbiórki odpadów muszą być umieszczone w granicach posesji, na powierzchni utwardzonej, zabezpieczonej przed gromadzeniem się wody, błota oraz być łatwo dostępne dla użytkowników oraz pracowników odbierającego odpady.
§ 33
W przypadku powstania różnicy zdań między władającym nieruchomością i odbierającym odpady, w kwestii miejsca ustawienia pojemnika, lokalizację wskaże upoważniony przedstawiciel Gminy.
§ 34
Władający nieruchomością ma obowiązek zapewnić odbierającemu odpady wolny dostęp do pojemników do zbiórki odpadów. Oznacza to umożliwienie odbierającemu odpady, opróżnienia pojemnika (lub kontenera) bez konieczności przemieszczania przeszkód, narażania na niebezpieczeństwo ludzi, narażania na powstanie uszkodzeń budowli lub pojazdów.
§ 35
W przypadku zniszczenia sprzętu do zbiórki odpadów zapewnionego przez Zakład Gospodarowania Odpadami z winy użytkownika, władający nieruchomością jest zobowiązany do dostarczenia nowego sprzętu.
§ 36
Jeżeli odpady nie będą posortowane zgodnie z planem gospodarki odpadami oraz niniejszym regulaminem, odbierający odpady nie ma obowiązku ich odbioru. W takim przypadku odbierający pozostawi władającemu nieruchomością pisemną informację wyjaśniającą powód odmowy odebrania odpadów. Wzór informacji zostanie opracowany przez Zakład Gospodarki Odpadami.
§ 37
Jeżeli odpady nie zostały odebrane ze względu na niewłaściwe posortowanie (odbierający odpady pozostawił pisemną informację), władający nieruchomością ma obowiązek ich właściwego posortowania przed następnym dniem odbioru. Jeżeli odpady nie będą posortowane po raz kolejny, zostaną odebrane, ale pobrana zostanie od władającego nieruchomością opłata za sortowanie. Jednakże, jeżeli odbierający odpady odbierze odpady nie spełniające wymagań niniejszego regulaminu, jego obowiązkiem będzie niezwłoczne zabezpieczenie i usunięcie tych odpadów w sposób zapobiegający zanieczyszczeniu środowiska.
§ 38
Termiczne przekształcanie odpadów komunalnych może być prowadzone w spalarniach odpadów.
Dopuszcza się spalanie zgromadzonych pozostałości roślinnych poza instalacjami i urządzeniami, jeżeli na terenie gminy nie jest prowadzone selektywne zbieranie lub odbieranie odpadów organicznych, a ich spalanie nie narusza odrębnych przepisów.
Zabrania się wyrzucania, wysypywania oraz zakopywania (dołowania) odpadów komunalnych poza pojemnikami przeznaczonymi do zbiórki.
Zabrania się ubijania i zamulania odpadów gromadzonych w pojemnikach na odpady komunalne, ponadto wrzucania do pojemników:
gorącego popiołu i żużla,
odpadów płynnych i półpłynnych,
gruzu,
ziemi,
Zabrania się gromadzenia odpadów wyżej opisanych na chodnikach, podwórkach itp.
Rozdział V. Zasady odbioru i transportu odpadów oraz obowiązki odbierających odpady
§ 39
Zabronione jest używanie innych środków transportu odpadów niż środki, zapewnione przez odbierających, posiadających aktualne zezwolenie, wydane w trybie ustaw:
z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r. Nr 236 poz. 2008 tekst jednolity),
z dnia 27 kwietnia 2001 r. o odpadach (Dz.U. z 2001 r., Nr 62, poz. 628 z późn. zm.) w zależności od rodzaju i ilości przewożonych odpadów.
Rozporządzenie /WE/ Nr 1774/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z 3.10.02 ustalający przepisy sanitarne dotyczące produktów ubocznych pochodzenia zwierzęcego nie przeznaczonych do spożycia przez ludzi.
§ 40
Odbierający odpady ma obowiązek:
używać do zbiórki i transportu odpadów pojazdów specjalistycznych,
utrzymania pojazdów do transportu odpadów we właściwym stanie technicznym, przeprowadzanie codziennej dezynfekcji tych pojazdów oraz utrzymania odpowiedniego oznakowania sprzętu komunalnego w sposób trwały i wyraźny (tabor samochodowy, sprzęt ciężki, pojemniki i kontenery) - nazwą przedsiębiorstwa, dokładnym adresem i telefonem kontaktowym,
dysponować przynajmniej jedną bazą wraz z zapleczem socjalnym, odpowiednią do ilości i rodzaju posiadanego sprzętu oraz ilości zatrudnionych pracowników,
utrzymywania pojemników w odpowiednim stanie technicznym i sanitarnym, w tym mycie i dezynfekcję , na pojemniku powinna być umieszczona nazwa właściciela jeżeli właścicielem jest firma odbierająca odpady,
utrzymywania czystości i porządku w miejscach przeładunku odpadów z pojemników do pojazdów specjalistycznych,
niezwłocznego usuwania wszelkich zanieczyszczeń powstałych w czasie transportu odpadów,
dostarczania zebranych odpadów komunalnych do Składowiska Odpadów Komunalnych zgodnie z Powiatowym i Gminnym Planem Gospodarki Odpadami.
Rozdział VI. Nieczystości płynne
§ 41
Władający nieruchomościami zobowiązani są do przyłączenia obiektów budowlanych do istniejącej kanalizacji sanitarnej w terminie 6 miesięcy od ich wybudowania lub ujawnienia.
§ 42
1. Władający nieruchomościami, które nie mogą być przyłączone do kanalizacji sanitarnej ze względu na jej brak na danym terenie lub gdy budowa sieci kanalizacyjnej jest technicznie lub ekonomicznie nieuzasadniona, zobowiązani są do gromadzenia nieczystości płynnych w zbiornikach bezodpływowych lub budowy przydomowych oczyszczalni. Lokalizacja i urządzenie zbiorników bezodpływowych oraz oczyszczalni przydomowych winny odpowiadać wymogom, zawartym w odrębnych przepisach.
2. Przyłączenie nieruchomości do sieci kanalizacyjnej nie jest obowiązkowe, jeżeli nieruchomość jest wyposażona w przydomową oczyszczalnię ścieków spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych.
§ 43
Władający nieruchomościami nie skanalizowanymi są zobowiązani do opróżnienia zbiorników bezodpływowych z częstotliwością zapewniającą niedopuszczenie do ich przepełnienia i wylewania się zawartości na powierzchnię terenu. Nieczystości płynne należy usuwać wyłącznie do wyznaczonych stacji zlewnych.
Wprowadzanie nieczystości płynnych do stacji zlewnych powinno odbywać się zgodnie z przepisami określającymi warunki wprowadzania nieczystości ciekłych do stacji zlewnych.
§ 44
Częstotliwość wywozu nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych ustala władający nieruchomością z odbierającym nieczystości płynne, w zależności od pojemności zbiornika oraz ilości nieczystości płynnych wytwarzanych na terenie nieruchomości. Sposób odbioru, transport i zrzut nieczystości płynnych nie może powodować uciążliwości dla mieszkańców i zagrożenia dla środowiska.
§ 45
Władający nieruchomościami zobowiązani są do udokumentowania odbioru nieczystości płynnych umową z operatorem kanalizacji sanitarnej lub odbierającym nieczystości płynne i dowodami wpłaty za korzystanie z tych usług. Dokumenty te muszą być udostępnione do wglądu na żądanie osób uprawnionych wymienionych w § 72.
§ 46
Gmina jest obowiązana zorganizować opróżnianie zbiorników bezodpływowych w przypadku władających nieruchomościami, którzy nie zawarli umów, o których mowa w § 44. W tym celu burmistrz wydaje z urzędu decyzję, w której ustala:
obowiązek uiszczania opłat za opróżnianie zbiorników bezodpływowych,
wysokość opłat wyliczonych z zastosowaniem stawek, o których mowa w § 63,
terminy uiszczania opłat, o których mowa w pkt 1,
sposób i terminy udostępniania zbiorników w celu ich opróżnienia.
Decyzji nadaje się rygor natychmiastowej wykonalności.
Decyzja jest wydana na okres 1 roku.
Decyzja ulega przedłużeniu w drodze decyzji wydawanej z urzędu, na kolejny okres, jeżeli właściciel nieruchomości nie przedstawi, na co najmniej 3 miesiące przed upływem daty obowiązywania decyzji, umowy, w której termin rozpoczęcia wykonywania usługi nie jest późniejszy niż data utraty mocy obowiązującej decyzji.
Opłaty, o których mowa w pkt 1 ppkt 2 są przychodem gminnego funduszu ochrony środowiska i gospodarki wodnej.
§ 47
Ustalenie ilości nieczystości płynnych wytwarzanych na terenie nieruchomości i z niej odbieranych, niezbędne dla zawarcia umowy i rozliczania usług, reguluje ustawa z dnia 7 czerwca 2001 r. o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków (Dz.U. z 2001 r., Nr 72, poz. 747, z późn. zm.).
§ 48
Zabrania się wprowadzania do urządzeń kanalizacyjnych:
odpadów stałych, które mogą powodować zmniejszenie przepustowości przewodów kanalizacyjnych, a w szczególności żwiru, piasku, popiołu, szkła, wytłoczyn, drożdży, szczeciny, ścinków skór, tekstyliów, włókien, nawet jeżeli znajdują się one w stanie rozdrobnionym,
odpadów płynnych nie mieszających się z wodą, a w szczególności sztucznych żywic, lakierów, mas bitumicznych, smół i ich emulsji, mieszanin cementowych,
substancji palnych i wybuchowych, których punkt zapłonu znajduje się w temperaturze poniżej 85°C, a w szczególności benzyn, nafty, oleju opałowego, karbidu, trójnitrotoluenu,
substancji żrących i toksycznych, a w szczególności mocnych kwasów i zasad, formaliny, siarczków, cyjanków oraz roztworów amoniaku, siarkowodoru i cyjanowodoru,
odpadów i ścieków z hodowli zwierząt, a w szczególności gnojówki, gnojowicy, obornika, ścieków z kiszonek,
ścieków zawierających chorobotwórcze drobnoustroje.
Zabrania się wylewania nieczystości płynnych poza zbiornikami bezodpływowymi oraz przydomowymi oczyszczalniami przeznaczonymi do ich gromadzenia.
Rozdział VII. Zasady odbioru i transportu nieczystości płynnych oraz obowiązki odbierającego nieczystości płynne
§ 49
Zabronione jest używanie innych środków transportu nieczystości płynnych niż środki, zapewnione przez odbierających, posiadających aktualne zezwolenie, wydane w trybie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz.U. z 2005 r., Nr 236 poz. 2008 tekst jednolity).
§ 50
Odbierający nieczystości płynne ma obowiązek:
używać do odbioru i transportu nieczystości płynnych pojazdów specjalistycznych,
utrzymania pojazdów do transportu nieczystości płynnych we właściwym stanie technicznym, przeprowadzanie dezynfekcji tych pojazdów oraz utrzymania odpowiedniego oznakowania taboru w sposób trwały i wyraźny - nazwą przedsiębiorstwa, dokładnym adresem i telefonem kontaktowym,
dysponować przynajmniej jedną bazą wraz z zapleczem socjalnym, odpowiednią do ilości i rodzaju posiadanego taboru oraz ilości zatrudnionych pracowników,
utrzymywania czystości i porządku w miejscach odbioru nieczystości płynnych ze zbiorników bezodpływowych do pojazdów specjalistycznych,
niezwłocznego usuwania wszelkich zanieczyszczeń powstałych w czasie transportu nieczystości płynnych,
dostarczania odebranych nieczystości płynnych do stacji zlewnej na oczyszczalni ścieków.
Rozdział VIII. Utrzymanie czystości i porządku na drogach, placach oraz w parkach publicznych
§ 51
Drogi, place, parki publiczne, kąpieliska, przystanki autobusowe muszą być wyposażone przez właściwych zarządców w kosze lub pojemniki na odpady. Odpady z koszy zbierane i wywożone muszą być z częstotliwością dostosowaną do tempa wypełniania, nie rzadziej niż co dwa tygodnie.
§ 52
Gmina zapewni odbiór odpadów z koszy i pojemników ustawionych na drogach, placach oraz w parkach, do których tytuł prawny ma gmina.
Rozdział IX. Unieszkodliwianie odpadów
§ 53
Zgodnie z Powiatowym i Gminnym Planem Gospodarki Odpadami, zebrane odpady komunalne należy przewozić na składowiska odpadów.
§ 54
Surowce wtórne należy dostarczyć do sortowni na składowisku odpadów. Cztery różne frakcje surowców wtórnych będą po rozsortowaniu sprzedawane firmom przetwarzającym surowce wtórne.
§ 55
Odpady organiczne należy dostarczyć do kompostowni przy składowisku odpadów i tam poddać procesowi przetwarzania,
§ 56
Odpady budowlane i rozbiórkowe należy deponować na składowisku odpadów
lub w miejscu wskazanym przez gminę. Odpowiedzialność za przekazanie tych odpadów ponosi wykonawca robót budowlanych i rozbiórkowych.
§ 57
Odpady wielkogabarytowe należy deponować na składowiskach odpadów.
§ 58
Odpady niebezpieczne, odebrane przez odbierających odpady, należy magazynować w boksach przy składowisku odpadów, a następnie przekazywać podmiotom, wyspecjalizowanym w ich transportowaniu i unieszkodliwianiu.
Rozdział X. Opłaty za odbiór odpadów i nieczystości płynnych
§ 59
Odbiór odpadów wytworzonych na terenie nieruchomości jest usługą płatną, świadczoną przez odbierającego odpady na podstawie umowy z władającym nieruchomością. Umowa ta musi określać:
ilość, wielkość i rodzaj pojemników (lub kontenerów lub worków) służących do gromadzenia odpadów komunalnych, wytwarzanych na terenie nieruchomości,
częstotliwość odbioru poszczególnych frakcji odpadów,
koszt odbioru odpadów z danej nieruchomości.
§ 60
W budynkach wielo lokalowych zarządca nieruchomości rozlicza opłaty pomiędzy właścicieli (lokatorów, użytkowników) poszczególnych lokali,
§ 61
Wysokość stawek opłaty za odbiór odpadów komunalnych jest określona przez odbierającego odpady. Stawki opłat za składowanie mogą być corocznie aktualizowane w zależności od kosztów transportu oraz utylizacji odpadów, na podstawie kalkulacji przedłożonych przez Zarządcę Składowiska w Mirosławcu oraz odbierających odpady. Górną granicę stawek zatwierdzać będzie Rada Miejska w drodze uchwały.
§ 62
Opłata za odbiór nieczystości płynnych składa się z dwóch podstawowych składników:
opłaty za odbiór nieczystości płynnych ze zbiornika i transport do oczyszczalni ścieków, która może być zróżnicowana w zależności od odległości transportu,
opłaty za przyjęcie nieczystości płynnych do oczyszczalni i ich oczyszczenie, w wysokości równej iloczynowi objętości ścieków i stawki jednostkowej za 1m3 nieczystości płynnych komunalnych, stosowanej przez operatora oczyszczalni w rozliczeniach z mieszkańcami, zatwierdzonej uchwałą Rady Miejskiej.
Rozdział XI. Zasady utrzymywania zwierząt domowych
§ 63
Osoby będące właścicielami lub opiekunami psów i innych zwierząt domowych są zobowiązane do sprawowania właściwej opieki nad tymi zwierzętami, w szczególności nie pozostawiania bez dozoru, jeżeli zwierzę nie jest należycie uwiązane lub nie znajduje się w pomieszczeniu zamkniętym bądź na terenie ogrodzonym w sposób uniemożliwiający zwierzęciu samodzielne wydostanie się na zewnątrz.
Właściciele (opiekunowie) zwierząt domowych są zobowiązani do:
przestrzegania terminów szczepień ochronnych psów,
realizowania szczepień w warunkach zagrożeń,
zgłaszania psa do rejestracji w Urzędzie Miasta i Gminy w Mirosławcu w terminie 14 dni od chwili wejścia w posiadanie psa, wpis w rejestrze obejmuje dane: nazwisko i imię, nr ewidencyjny psa, adres właściciela oraz oznakowanie psa znaczkiem indentyfikacyjnym. Właściciel psa rasy zaliczonej do agresywnych / wg rozporządzenia MSWiA z 28.04.2003 r, w sprawie wykazu ras uznanych za agresywne / ma obowiązkowo uzyskać zezwolenie Burmistrza Miasta i Gminy Mirosławiec na jego utrzymywanie,
wyprowadzania psów w miejsca publiczne i ogólnodostępne tylko na uwięzi, a psów agresywnych i zachowujących się agresywnie dodatkowo w kagańcu,
opłacenia podatku od posiadania psów; potwierdzenie należy okazać osobom upoważnionym do kontroli wraz ze świadectwem szczepienia.
uprzątania nieczystości, pozostawionych przez należące do nich zwierzęta z terenów przeznaczonych do wspólnego użytku i umieszczania ich w koszach i pojemnikach na odpady komunalne,
bezzwłocznego zgłoszenia do lekarza weterynarii przypadków zranienia człowieka przez zwierzę i zastosowania się do zaleceń służb weterynaryjnych, a także poddania obserwacji w placówce weterynaryjnej zwierząt, które zraniły człowieka,
właściciele psów agresywnych są zobowiązani przed wejściem na swoją posesję wywiesić tabliczkę ostrzegawczą / Uwaga zły pies /,
nie wprowadzania zwierząt domowych na tereny służące do zabaw dla dzieci / piaskownice, boiska /,
nie wprowadzania psów do lokali handlowych i gastronomicznych, aptek, pomieszczeń biurowych, boisk szkolnych oraz innych miejsc sportowo-rekreacyjnych, plaż miejskich, szkół, kościołów, cmentarzy, targowisk. Nie dotyczy to psów-przewodników osób niepełnosprawnych oraz służb policyjnych,
utrzymywania zwierząt domowych w sposób nie uciążliwy dla otoczenia i nie naruszający przepisów ustawy o ochronie zwierząt.
§ 64
Właściciele (opiekunowie) zwierząt ponoszą pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody, wyrządzone przez należące do nich zwierzęta.
Rozdział XII. Zasady utrzymywania zwierząt gospodarskich na terenach wyłączonych z produkcji rolniczej
§ 65
Osoba utrzymująca zwierzęta gospodarskie jest obowiązana do zapewnienia im opieki, leczenia i właściwych warunków bytowania.
§ 66
1. Zabrania się utrzymywania zwierząt gospodarskich w budynkach wielorodzinnych oraz zwartej zabudowie mieszkaniowej w granicach administracyjnych miasta, jeżeli stanowiłoby to uciążliwości dla otoczenia.
2.Na pozostałych terenach wyłączonych z produkcji rolnej , dopuszcza się utrzymywanie zwierząt gospodarskich z wyjątkiem dużych / koń, krowa, świnia / pod następującymi warunkami:
a / posiadania budynków gospodarskich przeznaczonych do hodowli zwierząt spełniających wymogi ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane / Dz.U. z 2003 r. Nr. 207, poz.2016 z późn. zm./,
b/ wszelka uciążliwość hodowli dla środowiska w tym emisje będące jej skutkiem zostaną ograniczone do obszaru nieruchomości, na której jest prowadzona,
3.Odstępstwa od zakazów dopuszczalne są tylko w wypadku , gdy utrzymywanie zwierząt gospodarskich jest podstawowym źródłem utrzymania rodziny , a na chów wyrażą zgodę sąsiedzi będących stronami postępowania w rozumieniu kodeksu postępowania administracyjnego oraz Burmistrz miasta.
§ 67
Zasady utrzymania zwierząt gospodarczych na terenach pracowniczych ogrodów działkowych określa Regulamin Pracowniczych Ogrodów Działkowych.
§ 68
Odpady, wytworzone w związku z utrzymywaniem zwierząt gospodarskich, winny być gromadzone i usuwane w sposób zgodny z obowiązującymi przepisami. Odpady te nie mogą zanieczyszczać terenu nieruchomości, na której zwierzęta są hodowane, a także na nieruchomościach sąsiednich. Wytworzone podczas hodowli: obornik, gnojówka i gnojowica muszą być gromadzone w taki sposób, aby nie powodowały skażenia wód powierzchniowych i gruntowych.
Rozdział XIII. Deratyzacja
§ 69
Systematyczny obowiązek przeprowadzenia deratyzacji spoczywa na właścicielach, użytkownikach i zarządcach nieruchomości
§ 70
Przeprowadzenie powszechnej akcji deratyzacji dla całego terenu gminy ustala się Zarządzeniem Burmistrza Miasta i Gminy Mirosławiec.
Powszechną akcję deratyzacji przeprowadza się na terenie gminy w okresie wiosennym (marzec) lub jesiennym (październik) każdego roku.
§ 71
Szczegółowe warunki przeprowadzenia deratyzacji podane zostaną do publicznej wiadomości w drodze Zarządzenia Burmistrza Miasta i Gminy Mirosławiec.
Rozdział XIV. Egzekwowanie przestrzegania Regulaminu
§ 72
Naruszanie obowiązków, określonych w niniejszym regulaminie, zagrożone jest karą grzywny, zgodnie z art. 10 ust. 2a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( z 2005 r.Dz. U. Nr 236 poz. 2008 tekst jednolity).
§ 73
Nadzór nad przestrzeganiem przepisów niniejszego Regulaminu pełnią funkcjonariusze Policji, Straży Miejskiej oraz służby ochrony środowiska.
Rozdział XV. Przepisy końcowe
§ 74
Traci moc Uchwała Nr VIII/54/99 Rady Gminy i Miasta w Mirosławcu z dnia 23 września 1999 roku w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku na terenie gminy i miasta Mirosławiec
§ 75
Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Miasta i Gminy Mirosławiec
§ 76
Uchwała wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym
Województwa Zachodniopomorskiego i obowiązuje od 1 września 2006 r
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Wroński Robert | 01-06-2006 12:04:15 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Rada Miejska | 01-06-2006 |
Ostatnia aktualizacja: | Lidia Cybulska | 29-07-2015 10:56:10 |