Wydawanie dowodów osobistych


Wydawanie dowodów osobistych - wymiana

Miejsce załatwienia sprawy:

Wymagane dokumenty

- dwie aktualne fotografie o wymiarach 3,50 cm × 4,50 cm

- dotychczasowy dowód osobisty podlegający wymianie

- dowód uiszczenia opłaty za wydanie dowodu osobistego

- odpis skrócony aktu urodzenia - jeżeli akt został sporządzony poza Mirosławcem

- odpis skrócony aktu małżeństwa wraz z adnotacją o nie używanym nazwisku - w

przypadku zmiany nazwiska po zawarciu związku małżeńskiego

- poświadczenie obywatelstwa polskiego lub inny dokument potwierdzający

posiadanie polskiego obywatelstwa - okazywany na żądanie organu, jeśli dane zawarte w dokumentach budzą wątpliwości co do obywatelstwa osoby

Opłaty

Zwolnienie z opłaty za wydanie dowodu osobistego przysługuje osobom legitymującym się zaświadczeniem z właściwego organu ds. pomocy społecznej o korzystaniu ze stałych form pomocy.

Nie pobiera się opłaty za wydanie dowodu osobistego od osób:

Termin załatwiania sprawy

Tryb odwoławczy

Opłaty

Uwagi

- zmiany danych osobowych

- zmiany stanu cywilnego

- uszkodzenia lub zaistnienia innej okoliczności utrudniającej ustalenie tożsamości osoby

- upływu okresu ważności dowodu osobistego

- zmian meldunkowych

- głowa w lewym półprofilu z widocznym lewym uchem

- równomiernie oświetlona twarz

Podstawa prawna

Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 marca 2003 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach wydawania dowodów osobistych, ich wymiany, zwrotu lub utraty (Dz. U. Nr 56, poz. 500)

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Robert Wroński 29-01-2004 12:09:37
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: Robert Wroński 29-01-2004
Ostatnia aktualizacja: Robert Wroński 29-01-2004 12:09:37